Ηλεκτρονικό Επιχειρείν στον Τουρισμό
Διδάσκων/ουσα: Αργυροπούλου Μαρία
Κωδικός Μαθήματος: INF130
Κατηγορία Μαθήματος: Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: ΣΤ΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 52 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 73 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 125 |
Η ανάπτυξη του Διαδικτύου και του ηλεκτρονικού εμπορίου την τελευταία δεκαετία έχει
αλλάξει ριζικά το τοπίο επικοινωνίας μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών, επιχειρηματικών εταίρων, κυβέρνησης και πολιτών κ.λπ. Το μάθημα «Ηλεκτρονικό Επιχειρείν ατον Τουρισμό» είναι μια εισαγωγή στις βασικές έννοιες του ηλεκτρονικού επιχειρείν και του ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της παρουσίασης και συζήτησης των στρατηγικών και τεχνολογιών που εμπλέκονται στον κλάδο του Τουρισμού. Το μάθημα πραγματεύεται μια σειρά από θέματα σχετικά με τις ιδέες και τις προκλήσεις του ηλεκτρονικού επιχειρείν, συμπεριλαμβανομένης μιας ισορροπημένης κάλυψης τόσο της τεχνικής πτυχής όσο και της διοικητικής πτυχής (επιχειρησιακές, τακτικές και στρατηγικές) του επιτυχούς ηλεκτρονικού επιχειρείν.
Καλύπτονται διάφορα θέματα, όπως τα επιχειρησιακά μοντέλα ηλεκτρονικού επιχειρείν και τα συστατικά μέρη τους. Αναλύονται τα ηλεκτρονικά κανάλια διανομής λιανοπωλητών και χονδρεμπόρων, καθώς επίσης οι συναφείς παρεχόμενες υπηρεσίες τους πάνω από το διαδίκτυο. Γίνεται παρουσίαση του όρου και των παραμέτρων της έρευνας αγοράς, όπως και του μοντέλου των πέντε δυνάμεων (μοντέλο Porter) που επιδρούν σε αυτήν. Εξετάζονται οι διάφοροι τύποι επιχειρείν στο διαδίκτυο, όπως τα μοντέλα Επιχείρηση προς Καταναλωτή (Business-to-Consumer/B2C), Καταναλωτή προς Επιχείρηση, (Consumer- to-Business/C2B), Καταναλωτή προς Καταναλωτή (Consumer-to-Consumer/C2C) και Επιχείρηση προς Επιχείρηση (Business-to-Business/B2B). Γίνεται ειδική αναφορά στην ηλεκτρονική διαφήμιση, τις διεπιχειρησιακές εφαρμογές, και το ρόλο του ηλεκτρονικού επιχειρείν ενδοεπιχειρησιακά. Τέλος συζητώνται θέματα στρατηγικής και ασφάλειας με έμφαση στις τουριστικές επισχειρήσεις.
Οι φοιτητές που θα ολοκληρώσουν επιτυχώς το μάθημα αναμένεται ότι θα είναι σε θέση να:
- Γνωρίζουν πώς η τεχνολογία του διαδικτύου άλλαξε τις προτάσεις αξίας και τα επιχειρηματικά μοντέλα γενικότερα αλλά και στον κλάδο του Τουρισμού
- Κατανοούν πώς το ηλεκτρονικό επιχειρείν άλλαξε την τουριστική συμπεριφορά αλλά και τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων του κλάδου.
- Κατανοούν τις εφαρμογές του ηλεκτρονικού επιχειρείν
- Κατανοούν τα ζητήματα ασφάλειας
- Διαμορφώνουν βασικές διοικητικές και οργανωσιακές προκλήσεις που τίθενται από το ηλεκτρονικό επιχειρείν σε όλο τον τουριστικό κλάδο.
- Αναλύουν πώς μπορεί η τεχνολογία του διαδικτύου να διευκολύνει τη διαχείριση και το συντονισμό των εσωτερικών και των διεπιχειρησιακών επιχειρηματικών διεργασιών.
- Συνθέτουν τα εργαλεία του ψηφιακού μάρκετινγκ για επιτυχημένη στρατηγική ηλεκτρονικής προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών στον τουριστικό κλάδο.
- Αξιολογούν τη σημασία του ηλεκτρονικού επιχειρείν σε σχέση την αναμόρφωση και ενοποίηση των επιχειρηματικών τουριστικών διαδικασιών.
- Αξιολογούν τα κοινωνικά δίκτυα, τους κοινωνικούς πελάτες, και το κοινωνικό λογισμικό με παραδείγματα από τον τουρισμό.
Στόχος αυτού του μαθήματος είναι να αναπτύξει το υπόβαθρο των φοιτητών/φοιτητριών ώστε να κατανοήσουν τις δυνατότητες και τους περιορισμούς των νέων τεχνολογιών και επιχειρηματικών μοντέλων και να είναι σε θέση να εκμεταλλευτούν τις νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες που ανοίγονται στον κλάδο του Τουρισμού.
Εβδομάδα 1η
Επισκόπηση του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν
Εβδομάδα 2η
Επιχειρηματικά Πρότυπα του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν
Εβδομάδα 3η
Εφαρμογές του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν
Εβδομάδα 4η
Στρατηγική στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Εβδομάδα 5η
Ηλεκτρονικό Λιανικό Εμπόριο: Αγαθά και Υπηρεσίες
Εβδομάδα 6η
Ηλεκτρονικό Εμπόριο Β2Β
Εβδομάδα 7η
Αναδυόμενες Πλατφόρμες Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Εβδομάδα 8η
Κοινωνικό Εμπόριο: Θεμέλια, Κοινωνικό Μάρκετινγκ και Διαφήμιση
Εβδομάδα 9η
Η Κοινωνική Επιχειρηματικότητα και Άλλα Θέματα Κοινωνικού Εμπορίου
Εβδομάδα 10η
Μάρκετινγκ και Διαφήμιση στο Ηλεκτρονικό Επιχειρειν
Εβδομάδα 11η
Ασφάλεια - Θέματα Απάτης και Προστασίας
Εβδομάδα 12η
Το Νομικό Πλαίσιο του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν
Εβδομάδα 13η
Μελέτη Περίπτωσης
Βιβλίο [94643838]: Ηλεκτρονικό εμπόριο-Εργαλείο διοίκησης και αξιοποίησης
κοινωνικών δικτύων, Turban Efraim, Outland Jon, King David
Βιβλίο [32997535]: Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Μάρκετινγκ, Βλαχοπούλου Μάρω
,Δημητριάδης Σέργιος
Βιβλίο [112694737]: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ:
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ, DAVE CHAFFEY, TANYA HEMPHILL, DAVID
EDMUNDSON-BIRD
Βιβλίο [13773]: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ
MARKETING ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΑΡΣΕΝΗΣ ΠΑΣΧΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΣΚΑΛΤΣΑΣ
Βιβλίο [112694867]: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ,
ΠΑΝΤΑΖΗ ΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑ-ΑΛΜΑ, ΒΑΓΓΕΛΑΤΟΣ ΙΩΣΗΦ, ΚΟΠΑΝΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ,
ΝΙΚΟΛΑΡΑΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Βιβλίο [22832]: Ηλεκτρονικό επιχειρείν, Πολλάλης Γιάννης Α., Γιαννακόπουλος
Διονύσης Ι.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ, Βλαχοπούλου Μάρω ,Δημητριάδης Σέργιος
- Γραπτή εργασία
- Ενδιάμεση Εξέταση
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Γραπτή Εξέταση
- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Χρήση ΤΠΕ στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνεται με :
Γραπτή τελική εξέταση (100% του βαθμού) που μπορεί να περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών είναι προσβάσιμη από αυτούς για επεξηγήσεις αναφορικά με την βελτίωση τους.
Επιστροφή
<< | < | Μάρτιος 2025 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
|||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |