en

Πληροφοριακή Συμπεριφορά, Διαχείριση Πληροφορίας και Τουρισμός


Διδάσκων/ουσα: Θα ανακοινωθεί
Κωδικός Μαθήματος: MNG200
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Ζ΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις52
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας73
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125


Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα πραγματεύεται τη σημασία και το ρόλο της ικανοποίησης των πληροφοριακών αναγκών των επισκεπτών και των επαγγελματιών στον τουρισμό ως σημείο εκκίνησης για την ανάπτυξη και τον σχεδιασμό υπηρεσιών πληροφόρησης και πολιτικών διαχείρισης της πληροφορίας στον συγκεκριμένο τομέα. Ως εκ τούτου οι φοιτητές καλούνται να κατανοήσουν τη σημασία της πληροφοριακής συμπεριφοράς στη διαμόρφωση τουριστικών πολιτικών αλλά και στη λήψη αποφάσεων (όπως η επιλογή τουριστικού προορισμού) στον τομέα του τουρισμού. Στις θεματικές του μαθήματος εντάσσονται οι βασικές θεωρίες και τα μοντέλα πληροφοριακής συμπεριφοράς, η αναγνώριση πληροφοριακών αναγκών και κινήτρων αναζήτησης πληροφορίας στον τουρισμό, η αξιοποίηση διαφορετικών πηγών και καναλιών πληροφόρησης καθώς και ο σχεδιασμός έρευνας πληροφοριακής συμπεριφοράς. Επίσης, το μάθημα πραγματεύεται την έννοια της ψηφιακής πληροφοριακής παιδείας και των αντίστοιχων ψηφιακών δεξιοτήτων για την διαχείριση της πληροφορίας στο σύγχρονο περιβάλλον του τουρισμού. Τέλος, το μάθημα περιλαμβάνει μεθόδους έρευνας για την πληροφοριακή συμπεριφορά αλλά και ιδιαίτερα σύγχρονες αναλύσεις όπως η μεθοδολογία εξειδίκευσης του μοντέλου του Wilson για την αναζήτηση πληροφοριών στο πλαίσιο συγκεκριμένων κοινωνικοοικονομικών ρόλων (επισκέπτες ή/και επαγγελματίες στον τουρισμό).

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοεί με παραδείγματα τις έννοιες και τη σημασία της πληροφορίας, των πληροφοριακών αναγκών, και της πληροφοριακής συμπεριφοράς στο πλαίσιο κοινωνικών και εργασιακών ρόλων.
  • Κατανοεί με παραδείγματα τη σημασία της ικανοποίησης των πληροφοριακών αναγκών και της διερεύνησης της πληροφοριακής συμπεριφοράς ατόμων στον τουρισμό (επισκέπτες ή/και επαγγελματίες).
  • Κατανοεί τη σημασία των σύγχρονων υπηρεσιών πληροφόρησης στη λήψη αποφάσεων στον τουρισμό.
  • Κατανοεί βασικές θεωρίες και επεξηγηματικά μοντέλα πληροφοριακής συμπεριφοράς. Εξειδικεύει στον τουρισμό τα μοντέλα του Wilson και του Savolainen.
  • Κατανοεί την σημασία της πληροφοριακής παιδείας και της ανάπτυξης / διαμόρφωσης προγραμμάτων πληροφοριακής παιδείας και επαύξησης ψηφιακών δεξιοτήτων στον τουρισμό . 
  • Συμμετέχει στο σχεδιασμό έρευνας πληροφοριακής συμπεριφοράς και πληροφοριακή παιδείας σε διάφορα πλαίσια στον τουρισμό.
Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα:              Επισκόπηση περιεχομένου του Μαθήματος και διευκρινήσεις για την αξιολόγηση-βαθμολόγηση

2η εβδομάδα:              Οι σχετικές με την πληροφοριακή συμπεριφορά έννοιες και η σημασία τους για τον τουρισμό και τις επιχειρήσεις στον τουρισμό

3η εβδομάδα:              Τυπικά σενάρια και ιστορική επισκόπηση πληροφοριακής συμπεριφοράς: Πληροφορία και αποφάσεις / επιλογές στον τουρισμό

4η εβδομάδα:               Ανάγκες πληροφόρησης, κίνητρα και χρήση της πληροφορίας στον τουρισμό: π.χ. επιλογή τουριστικού προορισμού, επιχειρηματικές αποφάσεις κ.ό.κ.

5η εβδομάδα:              Μοντέλα και θεωρίες πληροφοριακής συμπεριφοράς

6η εβδομάδα:               Τα μοντέλα πληροφοριακής συμπεριφοράς του Wilson & του Savolainen (εξειδίκευση στον τουρισμό)

7η εβδομάδα:              Προσεγγίσεις και μοντέλα Πληροφοριακής Παιδείας & Ψηφιακής Πληροφοριακής Παιδείας (εξειδίκευση στον τουρισμό)

8η εβδομάδα:              Προγράμματα ψηφιακής πληροφοριακής παιδείας           και επαύξησης ψηφιακών δεξιοτήτων (εξειδίκευση στον τουρισμό)

9η εβδομάδα:              Βάσεις δεδομένων και πηγές επιχειρησιακής / επιστημονικής πληροφορίας για τον τουρισμό και τις τουριστικές επιχειρήσεις 

10η εβδομάδα:            Πολιτικές και υπηρεσίες διαχείρισης πληροφορίας για τον τουρισμό και τις τουριστικές επιχειρήσεις (επιχειρηματικά αρχεία και βιβλιοθήκες)

11η εβδομάδα:            Σχεδιασμός και μεθοδολογία έρευνας πληροφοριακής συμπεριφοράς και πληροφοριακής παιδείας στον τουρισμό 

12η εβδομάδα:            Παραδείγματα ερευνών και εφαρμογές από το διεθνές περιβάλλον 

13η εβδομάδα:            Σύνοψη μαθήματος & παρουσιάσεις

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Case, D.O. & Given, L.M. (2020), Looking for Information: A survey of research on information seeking, needs, and behavior (4thEdition) ISBN: 978-1-78560-968-8, Επιστ. Επιμ. Κωσταγιόλας, Π.Α. & Λαβράνος, Χ., Αναζητώντας την Πληροφορία: Επισκόπηση ερευνών για την αναζήτηση της πληροφορίας, των αναγκών πληροφόρησης και της πληροφοριακής συμπεριφοράς, ISBN: 978-618-5242-17-6, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΔΙΣΙΓΜΑ, σσ. 560

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Στο πλαίσιο του μαθήματος παρέχονται διαλέξεις με τη χρήση σύγχρονων εποπτικών μέσων, γίνεται χρήση ασύγχρονης πλατφόρμας επί της οποίας παρέχεται υλικό προς τους φοιτητές/τριες, παρέχεται δυνατότητα ηλεκτρονικής σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας με τους φοιτητές/τριες, δημιουργίας ομάδων εργασιών κ.ά. Επίσης, αναπτύσσονται workshop και παρέχονται ωριαίες διαλέξεις από προσκεκλημένους ομιλητές σε αντικείμενα σχετικά με το μάθημα. 

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Υποχρεωτικές Εξετάσεις, προαιρετικές ασκήσεις (οι εκφωνήσεις παρέχονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου) και προαιρετική εργασία μαθήματος.


Επιστροφή
<< <
Μάρτιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Παρασκευή 29-03-2024

Γραμματεία

Γραμματεία
Ι. Θεοτόκη 72, 1ος όροφος
(+30) 26610 87960, 87961, 87962
dtour@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας