en

Εθνικές Τουριστικές Πολιτικές


Διδάσκων/ουσα: Μπότσης Μιλτιάδης
Κωδικός Μαθήματος: TOU120
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Εξάμηνο: Α΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DTO196/

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις52
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας73
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125

gr  pdf.png  Εθνικές Τουριστικές Πολιτικές
Mέγεθος: 200.11 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Σύντομη Περιγραφή:

Παρέχονται βασικές γνώσεις της τουριστικής πολιτικής επιλεγμένων χωρών ώστε να να εξυπηρετείται η κριτική προσέγγιση των διεθνοποιημένων πτυχών του τουριστικού φαινομένου, σε αντιπαραβολή με τις εθνικές τουριστικές πολιτικές ανταγωνιστικών τουριστικών προορισμών. Επισημαίνεται ακόμη η σημασία των εθνικών τουριστικών πολιτικών στην εξέλιξη του τουριστικού φαινομένου, ως αναπτυξιακού, αρχικά, εργαλείου των ασθενέστερων οικονομιών, στη βάση Ανεπτυγμένες -  Αναπτυσσόμενες χώρες, Βορράς – Νότος, Κέντρο – Περιφέρεια κ.λπ.
και το βαθμό επίτευξης της ανάπτυξης μέσα από θεωρητικές προσεγγίσεις που λαμβάνουν υπόψιν τις συναλλαγματικές εκροές για εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών, εξοπλισμών, καυσίμων, εξειδικευμένου προσωπικού, επαναπατρισμό επενδυόμενων κεφαλαίων, κερδών κ.λπ., οι οποίες μειώνουν στο ελάχιστο τις συναλλαγματικές εισροές από τον τουρισμό, κυρίαρχα στις αναπτυσσόμενες χώρες οι οποίες δεν διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια, τις υποδομές, την τεχνογνωσία, την απαιτούμενη παραγωγή και το στελεχιακό δυναμικό. Ταυτόχρονα παρουσιάζονται οι εθνικές δομικές διαφορές, όσον αφορά στη διάταξη των θεσμικών δημοσίων και ιδιωτικών τουριστικών φορέων και αναλύεται η σημασία των διεθνών σχέσεων και συμφωνιών στον τομέα του Τουρισμού.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Κεντρικός στόχος του μαθήματος είναι να εφοδιάσει τον φοιτητή με βασικές γνώσεις της τουριστικής πολιτικής τόσο επιλεγμένων χωρών του μεσογειακού περίγυρου όσο και του ΟΟΣΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να προσεγγίζει κριτικά τις διεθνοποιημένες πτυχές του τουριστικού φαινομένου, σε αντιπαραβολή με τις εθνικές τουριστικές πολιτικές ανταγωνιστικών τουριστικών προορισμών. Να αντιλαμβάνεται, ακόμη, τη σημασία των εθνικών τουριστικών πολιτικών στην εξέλιξη του τουριστικού φαινομένου, ως αναπτυξιακού, αρχικά, εργαλείου των ασθενέστερων οικονομιών, στη βάση Ανεπτυγμένες -  Αναπτυσσόμενες χώρες, Βορράς – Νότος, Κέντρο – Περιφέρεια κ.λπ. και το βαθμό επίτευξης της ανάπτυξης μέσα από θεωρητικές προσεγγίσεις που λαμβάνουν υπόψιν τις συναλλαγματικές εκροές για εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών, εξοπλισμών, καυσίμων, εξειδικευμένου προσωπικού, επαναπατρισμό επενδυόμενων κεφαλαίων, κερδών κ.λπ., οι οποίες μειώνουν στο ελάχιστο τις συναλλαγματικές εισροές από τον τουρισμό, κυρίαρχα στις αναπτυσσόμενες χώρες οι οποίες δεν διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια, τις υποδομές, την τεχνογνωσία, την απαιτούμενη παραγωγή και το στελεχιακό δυναμικό. Να διακρίνει επίσης ο φοιτητής τις εθνικές δομικές διαφορές, όσον αφορά στη διάταξη των θεσμικών δημοσίων και ιδιωτικών τουριστικών φορέων και να αναλύει τη σημασία των διεθνών σχέσεων και συμφωνιών στον τομέα του Τουρισμού.

Συγκεκριμένα, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:

- γνωρίζει βασικά στοιχεία της τουριστικής πολιτικής επιλεγμένων χωρών

- προσεγγίζει κριτικά τις διεθνοποιημένες πτυχές του τουριστικού φαινομένου, σε αντιπαραβολή με τις εθνικές τουριστικές πολιτικές

- αντιλαμβάνεται τη σημασία των εθνικών τουριστικών πολιτικών στην εξέλιξη του τουριστικού φαινομένου

- διακρίνει τις εθνικές δομικές διαφορές, όσον αφορά στη διάταξη των θεσμικών δημοσίων και ιδιωτικών τουριστικών φορέων

- αναλύει τη σημασία των διεθνών σχέσεων στον τομέα του Τουρισμού

- αναζητάει, αναλύει και να οργανώνει εθνικά τουριστικά δεδομένα και πληροφορίες

Περιεχόμενο (Syllabus):

Παρέχονται βασικές γνώσεις της τουριστικής πολιτικής επιλεγμένων χωρών ώστε να να εξυπηρετείται η κριτική προσέγγιση των διεθνοποιημένων πτυχών του τουριστικού φαινομένου και η αντιπαραβολή εθνικών τουριστικών πολιτικών ανταγωνιστικών τουριστικών προορισμών. Επισημαίνεται ακόμη η σημασία των εθνικών τουριστικών πολιτικών στην εξέλιξη του τουριστικού φαινομένου, ως αναπτυξιακού, αρχικά, εργαλείου των ασθενέστερων οικονομιών, στη βάση Ανεπτυγμένες -  Αναπτυσσόμενες χώρες, Βορράς – Νότος, Κέντρο – Περιφέρεια κ.λπ. και το βαθμό επίτευξης της ανάπτυξης μέσα από θεωρητικές προσεγγίσεις που λαμβάνουν υπόψιν τις συναλλαγματικές εκροές για εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών, εξοπλισμών, καυσίμων, εξειδικευμένου προσωπικού, επαναπατρισμό επενδυόμενων κεφαλαίων, κερδών κ.λπ., οι οποίες μειώνουν τις συναλλαγματικές εισροές από τον τουρισμό, κυρίαρχα στις αναπτυσσόμενες χώρες οι οποίες δεν διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια, τις υποδομές, την τεχνογνωσία, την απαιτούμενη παραγωγή και το στελεχιακό δυναμικό. Ταυτόχρονα παρουσιάζονται οι εθνικές δομικές διαφορές, όσον αφορά στη διάταξη των θεσμικών δημοσίων και ιδιωτικών τουριστικών φορέων και αναλύεται η σημασία των διεθνών σχέσεων και συμφωνιών στον τομέα του Τουρισμού.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • Βαρβαρέσος Σ., Οικονομική του τουρισμού, B΄ έκδοση, Προπομπός: Αθήνα, 2013.
  • Βαρβαρέσος Σ., Τουρισμός: Οικονομικές προσεγγίσεις, B΄ έκδοση, Προπομπός: Αθήνα, 2000.
  • Βαρβαρέσος Σ., Τουρισμός: Έννοιες, μεγέθη, δομές. Η ελληνική πραγματικότητα, B΄ έκδοση, Προπομπός: Αθήνα,
  • Διονυσοπούλου Παναγιώτα, Ευρωπαϊκή Τουριστική Πολιτική. Η δυνατότητα διαμόρφωσής της στα πλαίσια της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, Αθήνα: Παπαζήσης, 2012.
  • Εμμανουήλ Α., Η άνιση ανταλλαγή, Παπαζήσης: Αθήνα, 1980.
  • Λαγός Γ. Δημήτρης, Τουριστική Οικονομική, 2η Έκδοση, 2018, Εκδόσεις Κριτική
  • Λαγός Γ. Δημήτρης., Θεωρητικές Προσεγγίσεις στον Τουρισμό, Κριτική: Αθήνα, 2016
  • Παπανίκος Θ. Γρηγόρης., Οι Ελληνικές Τουριστικές Εισπράξεις, Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, Ειδικές Εκδόσεις: 5, Αθήνα, 2005
  • Τσάρτας Πάρις, Ζαγκότση Σμαράγδα, Κυριακάκη Άννα., Τουρίστες, Ταξίδια, Τόποι. Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις Στον Τουρισμό, Κριτική: Αθήνα, 2020.
  • Φρίντμαν Τ., Το Lexus και η ελιά – Τι είναι παγκοσμιοποίηση, Ωκεανίδα: Αθήνα, 2001. 
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Δια ζώσης διαλέξεις, με ταυτόχρονη χρήση: του πίνακα, παρουσιάσεων PowerPoint, της πλατφόρμας e-class και της προβολή βίντεο τουριστικού περιεχομένου από το διαδίκτυο.

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:
  • Χρήση του πίνακα
  • Χρήση παρουσιάσεων PowerPoint
  • Χρήση της πλατφόρμας e-class
  • Προβολή βίντεο τουριστικού περιεχομένου από τον διαδίκτυο
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνεται με: Γραπτή τελική εξέταση (100% του βαθμού) που μπορεί να περιλαμβάνει: ερωτήσεις κατανόησης της διδαχθείσας ύλης με τη μορφή ανάπτυξης δοκιμίου.

Η αξιολόγηση των φοιτητών είναι προσβάσιμη από αυτούς για επεξηγήσεις αναφορικά με την βελτίωση τους. 


Επιστροφή
<< <
Δεκέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Γραμματεία

Γραμματεία
Ι. Θεοτόκη 72, 1ος όροφος
(+30) 26610 87960, 87961, 87962
dtour@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας