Ανάπτυξη Επιχειρηματικού Σχεδίου
Διδάσκων/ουσα: Μυλωνάς Ναούμ
Κωδικός Μαθήματος: MNG220
Κατηγορία Μαθήματος: Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Η΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 52 |
Εκπόνηση και Συγγραφή Εργασιών | 13 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 30 |
Εξάσκηση και Προετοιμασία | 30 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 125 |
Στο πλαίσιο του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν τις διαφορετικές προσεγγίσεις που αποσκοπούν στο να τους δώσουν το υπόβαθρο να σχεδιάζουν και αξιολογούν τη βιωσιμότητα μιας νέας επιχείρησης. Τα επιχειρηματικά σχέδια είναι απαραίτητα όχι μόνο για την επιτυχή υλοποίηση επιχειρήσεων εκκίνησης (ventures) αλλά και για τη συνεχή ανάπτυξη των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένης της στρατηγικής ανταγωνιστικότητας. Ένα καλό επιχειρηματικό σχέδιο στηρίζει την επιχειρηματική επιτυχία σε όλα τα επίπεδα και αποτελεί μια σημαντική κατευθυντήρια γραμμή για ορθές πρακτικές διοίκησης. Όλοι οι φοιτητές θα εξοικειωθούν στις επιχειρηματικές αρχές που είναι εγγενείς στη διαδικασία σχεδιασμού, γεγονός που θα οδηγήσει σε μια καλή κατανόηση του τρόπου που τοποθετείται η επιχείρηση στην αγορά και στον ανταγωνισμό.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα βρίσκονται σε θέση:
- να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά όλα τα εργαλεία και τις καλές πρακτικές για την ανάπτυξη επιχειρηματικών σχεδίων
- να αναλύουν σε βάθος το εξωτερικο επιχειρηματικό περιβάλλον για την ανάπτυξη των κατάλληλων στρατηγικών ανάλυσης της αγοράς και του ανταγωνισμού
- να αναπτύσουν τις κατάλληλες πολιτικές αγοράς για την υπό σχεδίαση επιχείρηση
- να προβαίνουν σε έναν ρεαλιστικό χρηματοοικονομικό σχεδιασμό
- να ανάπτυξουν κριτική σκέψη στη διερεύνηση των προκλήσεων και της δυναμικής για την ανάπτυξη της νέας επιχειρήσεις
Εβδομάδα 1: Η εννοια και χρησιμότητα του επιχειρηματικού σχεδίου
Εβδομάδα 2: Δομή επιχειρηματικού σχεδίου - Σημεία κλειδιά στη σύνταξη του επιχειρηματικού σχεδίου - Επιτελική Σύνοψη
Εβδομάδα 3: Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης
Εβδομάδα 4: Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης
Εβδομάδα 5: Πλάνο μάρκετινγκ
Εβδομάδα 6: Πλάνο παραγωγής και λειτουργιών
Εβδομάδα 7: Πλάνο διοίκησης - Ανάλυση SWOT
Εβδομάδα 8: Πλάνο χρηματοδότησης
Εβδομάδα 9: Χρηματοοικονομικό πλάνο
Εβδομάδα 10: Ανάλυση κινδύνων και ανάλυση ευαισθησίας
Εβδομάδα 11: Χρονικός προγραμματισμός οροσήμων για τη δημιουργία της νέας επιχείρησης
Εβδομάδα 12: Λιτό Επιχειρηματικό Σχέδιο
Εβδομάδα 13: Προφορική παρουσίαση - αξιολόγηση ομαδικών εργασιών υπό τη μορφή επιχειρηματικών σχεδίων
Τα παρακάτω συγγράμματα διανέμονται από τον Εύδοξο:
- Σαρρή Κ., Λασπίτα Σ. (2021) Επιχειρηματικότητα και Επιχειρηματικό Σχέδιο, Εκδόσεις Τζιόλα
- Γωνιάδης Ηρακλής (2022) Πλοηγός στα αχαρτογράφητα νερά της επιχειρηματικότητας, Εκδόσεις Μπαρμπουνάκη Χαράλαμπου
- Neck Heidi, Neck Christopher, Murray Emma (2020) Επιχειρηματικότητα, Εκδόσεις Κριτική
- Διαλέξεις
- Επεξεργασία περιπτοσιολογικών μελετών (case studies)
- Προφορική παρουσίαση εργασιών
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικής Τάξης (Open eClass), επεξεργαστής παρουσιάσεων, σημειώσεις διδάσκοντα/ουσας σε pdf, υπολογιστικά φύλλα
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία: Η επικοινωνία με τους φοιτητές επιτυγχάνεται με τη χρήση του Συστήματος Διαχείρισης Ηλεκτρονικής Τάξης (Open eClass) και του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου
- 50% τελική γραπτή εξέταση
- 40% ομαδική γραπτή εργασία υπό τη μορφή επιχειρηματικού σχεδίου
- 10% προφορική παρουσίαση της ομαδικής εργασίας
Επιστροφή
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |