en

Γερμανική Γλώσσα


Διδάσκων/ουσα: Θα ανακοινωθεί
Κωδικός Μαθήματος: INT170
Κατηγορία Μαθήματος: Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Ε΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις52
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας73
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125

gr  pdf.png  Γερμανική Γλώσσα
Mέγεθος: 199.84 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Σύντομη Περιγραφή:

Στόχος του μαθήματος είναι η εκπαίδευση των φοιτητών ώστε να είναι σε θέση να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν καθημερινές εκφράσεις και στοιχειώδεις φράσεις που αποσκοπούν στην ικανοποίηση απτών και συγκεκριμένων αναγκών, να είναι σε θέση να συστηθούν και να συστήσουν κάποιον τρίτο, να κάνουν ερωτήσεις και να δίνουν απαντήσεις για προσωπικές πληροφορίες, να μπορούν να επικοινωνούν απλά και αποτελεσματικά.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Στόχος του μαθήματος είναι η εκπαίδευση των φοιτητών ώστε να είναι σε θέση να

  • κατανοούν και να χρησιμοποιούν καθημερινές εκφράσεις και στοιχειώδεις φράσεις που αποσκοπούν στην ικανοποίηση απτών και συγκεκριμένων αναγκών,
  • συστηθούν και να συστήσουν κάποιον τρίτο,
  • κάνουν ερωτήσεις και να δίνουν απαντήσεις για προσωπικές πληροφορίες,
  • μπορούν να επικοινωνούν απλά και αποτελεσματικά.
Περιεχόμενο (Syllabus):

Ξεκινώντας από την εκμάθηση του αλφαβήτου της γερμανικής, το εισαγωγικό αυτό μάθημα περιλαμβάνει την παρουσίαση βασικών γραμματικών και γλωσσικών κανόνων, όπως η κλίση ρημάτων, αντωνυμιών, σε διαφορετικούς χρόνους και πρόσωπα, βαθμούς επιθέτων, κύριες και δευτερεύουσες προτάσεις. Επιπλέον, η ύλη του μαθήματος εστιάζει στα διαφορετικά είδη ερωτήσεων και απαντήσεων, μέσα από την εκμάθηση λεξιλογίου που είναι απαραίτητο για την προφορική και γραπτή επικοινωνία σε επίπεδο καθημερινότητας και με έμφαση ενδεικτικά στην οικογένεια, το φαγητό, την εργασία, τον ελεύθερο χρόνο κ.λπ. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην κατανόηση προφορικού λόγου, αλλά και στην ανάγνωση κειμένων στην γερμανική.

Εβδομάδα 1η:

«Εγώ και οι άλλοι» (αλφάβητο, αριθμοί, χαιρετισμοί και πληροφορίες για προσωπικά δεδομένα – κλίση ομαλών ρημάτων στον Ενεστώτα)

Εβδομάδα 2η:

«Άνθρωποι και αντικείμενα» (λεξιλόγιο οικογένειας και φαγητών – οριστικό, αόριστο και αρνητικό άρθρο, κτητικές αντωνυμίες στην ονομαστική, ερωτηματικές αντωνυμίες)

Εβδομάδα 3η:

«Φοιτητική ζωή» (καθημερινότητα στο πανεπιστήμιο, λεξιλόγιο σχετικό με συναντήσεις και επαγγελματικά ραντεβού – προσωπικές αντωνυμίες, βοηθητικά ρήματα «έχω» και «είμαι» στον Παρατατικό)

Εβδομάδα 4η:

«Η οικονομία συναντά τον πολιτισμό» (εργασία-επάγγελμα, προσωπικά ραντεβού – βοηθητικά ρήματα «μπορώ-πρέπει-θέλω-μου επιτρέπεται» στο Ενεστώτα, χρονικές προθέσεις)

Εβδομάδα 5η:

«Παιχνίδι και διασκέδαση» (λεξιλόγιο σχετικό με τον ελεύθερο χρόνο, τα χόμπι και τα αθλήματα – κλίση ανωμάλων ρημάτων στον Ενεστώτα, χωριζόμενα ρήματα, κλίση ομαλών ρημάτων στον Παρακείμενο)

Εβδομάδα 6η:

«Επιτέλους ένα δωμάτιο» (λεξιλόγιο δωματίων και επίπλων - κλίση ανωμάλων ρημάτων, χωριζόμενων και μη ρημάτων στον Παρακείμενο, τοπικοί προσδιορισμοί)

Εβδομάδα 7η:

«Τα ρούχα κάνουν φίλους» (λεξιλόγιο ρούχων, χρωμάτων και υλικών – ευγενικός τύπος, Προστακτική)

Εβδομάδα 8η:

«Χαίρετε στην Ελβετία» (περιγραφές δρόμων και αξιοθέατων – χρήση Ενεστώτα με μελλοντική σημασία, χρήση προθέσεων σε Δοτική και Αιτιατική)

Εβδομάδα 9η:

«Ένας λόγος για να γιορτάσουμε» (λεξιλόγιο γιορτών και εθίμων, προσκλήσεις και δώρα – κλίση ουσιαστικών, προσωπικές αντωνυμίες στη δοτική, κλίση επιθέτων)

Εβδομάδα 10η:

«Καινούργια εργασία-καινούργια πόλη» (ενοικίαση κατοικίας και εξοπλισμός της – συγκριτικός και υπερθετικός βαθμός επιθέτων, προθέσεις με αιτιατική και δοτική, κτητικές αντωνυμίες στην αιτιατική και στη δοτική)

Εβδομάδα 11η:

«Νεόφερτος στην Κολωνία» (σπουδές στο εξωτερικό, περιγραφή εμπειριών, διάλεκτοι – δευτερεύουσες προτάσεις με «επειδή» και «ότι», αυτοπαθείς αντωνυμίες)

Εβδομάδα 12η:

«Ιστορίες νομισμάτων» (συνομιλία με τραπεζικό υπάλληλο, με αστυνομικό και σε εμπορικά καταστήματα – δευτερεύουσες προτάσεις με «όταν», Παρατατικός όλων των ρημάτων, ρήματα που συντάσσονται με δοτική)

Εβδομάδα 13η:

«Χωρίς υγεία δεν γίνεται τίποτα» (λεξιλόγιο μελών ανθρώπινου σώματος, ασθενειών, διάλογος με γιατρό και περιγραφή συμπτωμάτων – χρονικές και αιτιολογικές δευτερεύουσες προτάσεις)

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • DaF Kompakt neu A1-Β1, εκδόσεις Klett
  • Motive Kompaktkurs DaF, Deutsch als Fremdsprache, εκδόσεις Hueber
  • PONS διαδικτυακό λεξικό
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Μέσω εξειδικευμένου λογισμικού υποστήριξης μαθησιακής διαδικασίας (e-class)
Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:
  • Χρήση του πίνακα
  • Χρήση παρουσιάσεων powerpoint
  • Χρήση της πλατφόρμας e-class
  • Χρήση ακουστικών μέσων
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνεται με : 

Γραπτή τελική εξέταση (100% του βαθμού) που μπορεί να περιλαμβάνει: 

●      Κατανόηση κειμένου

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης 
  • Παραγωγή γραπτού λόγου 

Η αξιολόγηση των φοιτητών είναι προσβάσιμη από αυτούς για επεξηγήσεις αναφορικά με την βελτίωση τους.


Επιστροφή
<< <
Μάρτιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Παρασκευή 29-03-2024

Γραμματεία

Γραμματεία
Ι. Θεοτόκη 72, 1ος όροφος
(+30) 26610 87960, 87961, 87962
dtour@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας