en

Τουριστική Επιχειρηματικότητα και Διοίκηση ΜΜΕ


Διδάσκων/ουσα: Μυλωνάς Ναούμ
Κωδικός Μαθήματος: MNG140
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Δ΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις52
Εκπόνηση και Συγγραφή Εργασιών13
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας30
Εξάσκηση και Προετοιμασία30
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125


Σύντομη Περιγραφή:

Οι επιχειρήσεις φιλοξενίας και τουρισμού συμβάλλουν σημαντικά στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια οικονομία όσον αφορά τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, την αύξηση του ΑΕΠ και την καθοριστική τους επίδραση στις τοπικές κοινωνίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων αυτών είναι μικρές. Σκοπός του μαθήματος είναι να περιγράψει και να αναλύσει βασικές έννοιες της επιχειρηματικότητας και της διοίκησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ). Στο πλαίσιο αυτό, οι φοιτητές/τριες θα εξοικειωθούν με σημαντικά θέματα που είναι απαραίτητα για την επιτυχή λειτουργία μιας μικρομεσαίας επιχείρησης εν γένει και ειδικότερα στον τουρισμό.  

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα βρίσκονται σε θέση:

  • να εξοικειωθούν με τους βασικούς όρους της επιχειρηματικότητας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μικρομεσαίων (ΜμΕ) επιχειρήσεων
  • να αναγνωρίζουν τη σημασία των στρατηγικών για τη σύσταση και την ανάπτυξή των επιχειρήσεων
  • να αναγνωρίζουν τις πρακτικές / τεχνικές που θα διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των νέων επιχειρήσεων, όπως η ανάπτυξη στρατηγικών συμμαχιών και η διεθνοποίηση τους
  • να προσεγγίζουν κριτικά τους παράγοντες επιτυχίας της επιχειρηματικής δραστηριότητας
Περιεχόμενο (Syllabus):

Εβδομάδα 1η

Εισαγωγικές έννοιες – Εννοιολογική αποσαφήνιση βασικών όρων

Εβδομάδα 2η

Εννοιολογική αποσαφήνιση των όρων του επιχειρηματία, της επιχειρηματικότητας και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ)

Εβδομάδα 3η

Τα χαρακτηριστικά της επιχειρηματικότητας και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην τουριστική βιομηχανία.

Εβδομάδα 4η

Οι επιχειρηματικές ευκαιρίες και η διαδικασία ίδρυσης μιας ΜμΕ

Εβδομάδα 5η

Οι οικογενειακές μικρομεσαίες επιχειρήσεις – ευκαιρίες και προοπτικές

Εβδομάδα 6η

Πηγές Χρηματοδότησης των ΜμΕ

Εβδομάδα 7η

Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων στις ΜμΕ

Εβδομάδα 8η

Στρατηγικές συμμαχίες των ΜμΕ ως παράγοντας ανάπτυξης

Εβδομάδα 9η

Δημιουργία σχέσεων με τους πελάτες

Εβδομάδα 10η

Το σχέδιο εγκατάστασης μιας νέας ΜμΕ

Εβδομάδα 11η

Τεχνολογία πληροφορικής και επικοινωνίας (ΤΠΕ) για τις ΜμΕ

Εβδομάδα 12η

Ακεραιότητα, ηθική και κοινωνική επιχειρηματικότητα στις ΜμΕ

Eβδομάδα 13η

Ζητήματα επιχειρηματικής απόδοσης των ΜμΕ. 

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Ελληνικά συγγράμματα

  • Κατσώνη, Β. (2017) Επιχειρηματικότητα και συστήματα επικοινωνία στις τουριστικές επιχειρήσεις, Greenbooks publications.Deakins D., Freel M. (2014), Επιχειρηματικότητα και μικρές επιχειρήσεις, Εκδόσεις Rosili.
  • Κριεμάδης, Α. (2011), Επιχειρηματικότητα και μικρομεσαίες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, Εκδότης: Νομική Βιβλιοθήκη.
  • Πάσχος, Γ.Α & Γιοβάνης, Ν. Ε. (2010), Διοίκηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, Εκδόσεις Κλειδάριθμος-Γκιούρδας.
  • Κυριαζόπουλος Π. Γ. & Τερζίδης Κ. (2000), Διοίκηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην 3η βιομηχανική επανάσταση, Εκδότης: Σύγχρονη εκδοτική.

Διεθνή συγγράμματα

  • Longenecker, J., Petty J. W., Palich E. L., Hoy F., (2018), Μάνατζμεντ μικρομεσαίων επιχειρήσεων, 1η Έκδοση, Εκδότης: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
  • Scarborough N. (2016), Επιχειρηματικότητα και Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, 1η Έκδοση, Εκδοτικός Όμιλος ΊΩΝ.
  • Page, S.J. & Ateljevic J. (2009), Tourism and Entrepreneurship: International Perspectives, Butterworth-Heinemann Publishers.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
  • Διαλέξεις
  • Επεξεργασία περιπτοσιολογικών μελετών (case studies)
  • Προφορική παρουσίαση εργασιών
Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικής Τάξης (Open eClass), επεξεργαστής παρουσιάσεων, σημειώσεις διδάσκοντα/ουσας σε pdf, υπολογιστικά φύλλα
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία: Η επικοινωνία με τους φοιτητές επιτυγχάνεται με τη χρήση του Συστήματος Διαχείρισης Ηλεκτρονικής Τάξης (Open eClass) και του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:
  • 70% τελική γραπτή εξέταση 
  • 20% ομαδική γραπτή εργασία 
  • 10% προφορική παρουσίαση της ομαδικής εργασίας

Επιστροφή
<< <
Δεκέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Γραμματεία

Γραμματεία
Ι. Θεοτόκη 72, 1ος όροφος
(+30) 26610 87960, 87961, 87962
dtour@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας