en

Ανταγωνισμοί Ισχύος στην Νότιο – Ανατολική Μεσόγειο και Τουρισμός


Διδάσκων/ουσα: Μπότσης Μιλτιάδης
Κωδικός Μαθήματος: TOU150
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Εξάμηνο: Δ΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DTO197/

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις52
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας73
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125


Σύντομη Περιγραφή:

Γίνεται παρουσίαση των ανταγωνισμών ισχύος για τον έλεγχο της  νοτιοανατολικής λεκάνης της Μεσογείου, στο πλαίσιο της επαναχάραξης και του επαναπροσδιορισμού του μεγάλου γεωπολιτικού παιγνίου, που ήδη έχει ξεκινήσει στην ίδια ιστορική και γεωγραφική αρένα του υψίστης σημασίας μεσογειακού γεωπολιτικού συμπλόκου. Περαιτέρω το μάθημα θα καλύψει το θέμα των προβληματικών και επικίνδυνων ελληνοτουρκικών  σχέσεων, το θέμα της Κύπρου, τις δυναμικές του μέλλοντος σε θέματα ενέργειας, εξοπλιστικών προγραμμάτων, συνεργασιών και συμμαχιών, τούτων νοουμένων ως πολλαπλασιαστών ισχύος.

Είναι προφανές ότι οι εξελίξεις στον προαναφερόμενο χώρο θα επηρεάσουν καθοριστικά εκτός των άλλων και το διεθνές τουριστικό φαινόμενο, τόσο σε επίπεδο ροών, προορισμών όσο και σε θέματα που άπτονται της ασφάλειας των μετακινήσεων και των συνακόλουθων πολιτικών "οδηγιών" περί αποφυγής συγκεκριμένων περιοχών, με ό,τι αυτό σημαίνει από οικονομικής απόψεως για τις χώρες που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό.

 

 

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Στόχος του μαθήματος είναι να παρουσιάσει/αποκαλύψει τους ανταγωνισμούς ισχύος για τον έλεγχο της  νοτιοανατολικής λεκάνης της Μεσογείου, στο πλαίσιο της επαναχάραξης και του επαναπροσδιορισμού του μεγάλου γεωπολιτικού παιγνίου, που ήδη έχει ξεκινήσει στην ίδια ιστορική και γεωγραφική αρένα του υψίστης σημασίας μεσογειακού γεωπολιτικού συμπλόκου. Οι "παίκτες" έχουν ήδη λάβει θέσεις διεκδικώντας μερίδιο, βεβαίως κατά την ισχύ του καθενός, στην ανακατανομή ισχύος στην περιοχή αυτή. Περαιτέρω το μάθημα θα καλύψει το θέμα των προβληματικών και επικίνδυνων ελληνοτουρκικών  σχέσεων, το θέμα της Κύπρου, τις δυναμικές του μέλλοντος σε θέματα ενέργειας, εξοπλιστικών προγραμμάτων, συνεργασιών και συμμαχιών, τούτων νοουμένων ως πολλαπλασιαστών ισχύος.

Είναι προφανές ότι οι εξελίξεις στον προαναφερόμενο χώρο θα επηρεάσουν καθοριστικά εκτός των άλλων και το διεθνές τουριστικό φαινόμενο, τόσο σε επίπεδο ροών, προορισμών όσο και σε θέματα που άπτονται της ασφάλειας των μετακινήσεων και των συνακόλουθων πολιτικών "οδηγιών" περί αποφυγής συγκεκριμένων περιοχών, με ό,τι αυτό σημαίνει από οικονομικής απόψεως για τις χώρες που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό.

 

 

Περιεχόμενο (Syllabus):

 Στόχος του μαθήματος είναι να παρουσιάσει/αποκαλύψει τους ανταγωνισμούς ισχύος για τον έλεγχο της  νοτιοανατολικής λεκάνης της Μεσογείου, στο πλαίσιο της επαναχάραξης και του επαναπροσδιορισμού του μεγάλου γεωπολιτικού παιγνίου, που ήδη έχει ξεκινήσει στην ίδια ιστορική και γεωγραφική αρένα του υψίστης σημασίας μεσογειακού γεωπολιτικού συμπλόκου. Περαιτέρω το μάθημα καλύπτει το θέμα των ελληνοτουρκικών  σχέσεων, το θέμα της Κύπρου, τις δυναμικές του μέλλοντος σε θέματα ενέργειας, εξοπλιστικών προγραμμάτων, συνεργασιών και συμμαχιών, τούτων νοουμένων ως πολλαπλασιαστών ισχύος.

Οι εξελίξεις στον προαναφερόμενο χώρο αναμένεται ότι θα επηρεάσουν καθοριστικά εκτός των άλλων και το διεθνές τουριστικό φαινόμενο, τόσο σε επίπεδο ροών, προορισμών όσο και σε θέματα που άπτονται της ασφάλειας των μετακινήσεων.

 

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • Ίδρυμα Μεσογειακών Μελετών – Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Οι Γεωστρατηγικές Αλλαγές στη Μεσόγειο και οι Επιπτώσεις τους, Παπαζήσης: Αθήνα, 2019.
  • Μάζης, Ι., Μεσογείου Παλίμψηστον. Από τον Νταβούτογλου στον Ερντογάν, Λειμών: Αθήνα, 2021.
  • Ντάλης, Σ. (Επιμέλεια-Εισαγωγή), Mare Nostrum: Μετατοπίσεις Ισχύος στον Γεωπολιτικό Χάρτη της Μεσογείου. Γεωπολιτικές και Γεωοικονομικές Προκλήσεις, Παπαζήσης: Αθήνα, 2020.
  • Braudel, F., Μεσόγειος. Ο ρόλος του περίγυρου, Αθήνα, 1991.
  • Braudel, F., Η Μεσόγειος. Ο χώρος και η ιστορία, Αλεξάνδρεια: Αθήνα, 1990.
  • Brzezinski, Z., Η Μεγάλη Σκακιέρα, Λιβάνης: Αθήνα, 1998.
  • Kissinger, H., Διπλωματία, Νέα Σύνορα – Λιβάνης: Αθήνα, 1995.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Δια ζώσης διαλέξεις, με ταυτόχρονη χρήση: του πίνακα, παρουσιάσεων PowerPoint, της πλατφόρμας e-class και της προβολή βίντεο τουριστικού περιεχομένου από το διαδίκτυο

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:
  • Χρήση του πίνακα,
  • Χρήση παρουσιάσεων PowerPoint,
  • Χρήση της πλατφόρμας e-class,
  • Προβολή βίντεο τουριστικού περιεχομένου από τον διαδίκτυο.
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνεται με :

Γραπτή τελική εξέταση (100% του βαθμού) που μπορεί να περιλαμβάνει: ερωτήσεις κατανόησης της διδαχθείσας ύλης με τη μορφή ανάπτυξης δοκιμίου.

Η αξιολόγηση των φοιτητών είναι προσβάσιμη από αυτούς για επεξηγήσεις αναφορικά με την βελτίωση τους. 


Επιστροφή
<< <
Νοέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Γραμματεία

Γραμματεία
Ι. Θεοτόκη 72, 1ος όροφος
(+30) 26610 87960, 87961, 87962
dtour@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας