Θεματικός Τουρισμός ΙΙ: Αγροτουρισµός – Οικοτουρισµός – Γαστρονοµικός – Οινολογικός
Διδάσκων/ουσα: Καράμπελα Σοφία
Κωδικός Μαθήματος: TOU200
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδίκευσης
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Ζ΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DTO176/
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 52 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 73 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 125 |
Mέγεθος: 196.18 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF
Ως εναλλακτικές μορφές τουρισμού θεωρούνται αυτές πέραν του μαζικού τουρισμού, οι οποίες επιδιώκουν την αποφυγή αρνητικών και τη δημιουργία θετικών κοινωνικών, πολιτιστικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Κύρια χαρακτηριστικά των μορφών αυτών είναι:
- η μικρής κλίμακας, ελεγχόμενη και ρυθμιζόμενη ανάπτυξη,
- η ποικιλία δραστηριοτήτων σε ατομική/ανεξάρτητη βάση και
- η έμφαση στην απόκτηση εμπειριών για τις τοπικές κουλτούρες και στη διατήρηση των παραδοσιακών αξιών.
Στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται όλο και πιο συστηματικά οι ειδικές μορφές τουρισμού, που προσφέρουν τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να εμπλουτίσουν τις δραστηριότητές τους και με προγράμματα εξειδικευμένων δράσεων, όπως είναι ο αγροτουρισμός, ο οικοτουρισμός, ο γαστρονομικός, ο οινολογικός τουρισμός κ.λπ.
Οι φοιτητές/τριες κατά την ολοκλήρωση του μαθήματος θα είναι σε θέση να:
- διακρίνουν τις διαφορετικές μορφές τουρισμού,
- κατανοήσουν και να χειριστούν διαφορετικούς ορισμούς του τουρισμού και χρήσεις της υπαίθρου,
- κατανοήσουν τα διαφορετικά χαρακτηριστικά του θεματικού τουρισμού και τις επιπτώσεις του,
- χρησιμοποιούν τις ανάλογες στρατηγικές για την ανάπτυξη επιχειρηματικών θεματικών δραστηριοτήτων, αλλά και για τη διοίκηση τους,
- αναλαμβάνουν το σχεδιασμό και την προώθηση ενός επιτυχημένου θεματικού τουριστικού προϊόντος προκειμένου να δημιουργηθεί η αίσθηση της «εμπειρίας» στους πελάτες και να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη για τον προορισμό,
- συνεργάζονται, αναζητούν και να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα στοιχεία για τη σύνθεση και παρουσίαση των εργασιών τους.
Τυπολογία
Θεσμικό Πλαίσιο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό
Παρουσίαση και συζήτηση των διαφορετικών παραδειγμάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό
Η σημασία της δικτύωσης, καλές πρακτικές στον κόσμο
Σήματα ποιότητας και φορείς πιστοποίησης
Αγροτουρισμός και φύλο-Το παράδειγμα των γυναικείων αγροτουριστικών συνεταιρισμών
Σχέσεις γεωργικού τομέα, υπαίθρου και τουρισμού-δυνατότητες διασύνδεσης τομέων, δραστηριοτήτων, και προϊόντων
Η σημασία των τοπικών προϊόντων, γαστρονομικών φεστιβάλ και της εμπλοκής της τοπικής κοινωνίας
Παρουσίαση αποτελεσμάτων εμπειρικών ερευνών ποσοτικής vs ποιοτικής ανάλυσης
Αγρο-αγρι-αγροτικός-οινικός-γαστρονομικός-οικο τουρισμός και μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Μεταβλητές και δείκτες μέτρησης-συμβολής στην τοπική ανάπτυξη
Σχεδιασμός της δραστηριότητας και του προορισμού
Παρουσιάσεις εργασιών και συζήτηση
Σύνοψη και αξιολόγηση μαθήματος
Ανδριώτης Κ. (2008). Αειφορία και εναλλακτικός τουρισμός, Αθήνα: Σταμούλη.
Βενετσανοπούλου Μ. (2019). Η Κρατική συμβολή στον τουρισμό – εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Αθήνα: Φαίδιμος.
Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π., Γκρίμπα, Ε. (2020). Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού, Αθήνα: Κριτική.
Οικονόμου Α., Καραγιάννης Σ. (2022). Κυκλικός Τουρισμός και Αειφορία, Nicosia: Βroken Ηill.
Διαλέξεις με ενεργό εμπλοκή και συμμετοχή των φοιτητών
Έρευνα πεδίου
Εκπαιδευτικές επισκέψεις
Προβολή ντοκυμαντέρ και συζήτηση
Προσκεκλημένες διαλέξεις-παρουσιάσεις μελετών περίπτωσης
Εφαρμογές-Ασκήσεις
Παρουσιάσεις εφαρμογών-ασκήσεων-εργασιών από φοιτητές
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικής Τάξης (Open eClass), επεξεργαστής παρουσιάσεων, υπολογιστικά φύλλα, σημειώσεις διδάσκοντα/ουσας σε pdf, κατάλληλα λογισμικά, διαδίκτυο και βίντεο
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία: Η επικοινωνία με τους φοιτητές επιτυγχάνεται με τη χρήση του Συστήματος Διαχείρισης Ηλεκτρονικής Τάξης (Open eClass) και του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου
Εφαρμογές-Ασκήσεις-Εργασίες
Αυτόνομη ατομική/ομαδική προαιρετική εργασία
Τελική εξέταση
Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στην έναρξη του μαθήματος
Επιστροφή
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |