Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων
Διδάσκων/ουσα: Κλουτσινιώτης Παναγιώτης
Κωδικός Μαθήματος: MNG130
Κατηγορία Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Δ΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 52 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 73 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 125 |
Παροχή θεωρητικών γνώσεων σχετικά με την επιστήμη της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων
Ο σκοπός του μαθήματος είναι η παροχή συγκεκριμένων θεωρητικών γνώσεων και η παρουσίαση μεθόδων και τεχνικών για την κατάρτιση και υλοποίηση προγραμμάτων- σχεδίων απόκτησης, εκπαίδευσης, ανταμοιβής, αξιολόγησης και αξιοποίησης των εργαζομένων στους οργανισμούς /επιχειρήσεις. Αυτό το μάθημα βοηθά τους φοιτητές να συνειδητοποιήσουν και να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού στον τομέα του τουρισμού και της φιλοξενίας εισάγοντάς τους στις αρχές και τις πρακτικές της σύγχρονης διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού.
Η χρονική διάρκεια της διδασκαλίας του μαθήματος αποτελείται από 13 εκπαιδευτικές εβδομάδες. Στη συνέχεια, ακολουθεί ο προτεινόμενος αναλυτικός χρονικός προγραμματισμός του μαθήματος σε επίπεδο εβδομάδας.
- 1η Εβδομάδα: Εισαγωγή / επανάληψη σε βασικές έννοιες του μάνατζμεντ, ρόλους και δεξιότητες του μάνατζερ. Ιδιαιτερότητες τομέα τουριστικών υπηρεσιών. Εισαγωγή στη Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων (ΔΑΠ).
- 2η Εβδομάδα: Δραστηριότητες και Στόχοι της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων (ΔΑΠ). Το τμήμα, οι ρόλοι και η αποτελεσματικότητα. Παραδείγματα – μελέτες περίπτωσης (case studies) ολοκληρωμένων συστημάτων ΔΑΠ και η επίδρασή τους στην παραγωγικότητα των εργαζομένων και των τουριστικών επιχειρήσεων.
- 3η Εβδομάδα: Διαδικασίες στην Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων. Ορίζοντας τη σχέση απασχόλησης. Παρουσίαση του «Ψυχολογικού Συμβολαίου» / ρήξη και παραβίαση. Παρουσίαση της ολοκληρωμένης σχέσης μεταξύ ΔΑΠ και ατομικής επίδοσης. Το «μαύρο κουτί».
- 4η Εβδομάδα: Εισαγωγή στη Στρατηγική Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού. Επίπεδα στρατηγικής Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων (ΔΑΠ). Κλασσικές προσεγγίσεις ΔΑΠ και προβλήματα μεθοδολογίας κατά τη διερεύνηση της στρατηγικής ΔΑΠ.
- 5η Εβδομάδα: Παρουσίαση πρακτικών Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων. «Στελέχωση εργασίας». Εισαγωγή στην «Ανάλυση Θέσης Εργασίας». Στοιχεία, μέθοδοι κι εργαλεία συλλογής στοιχείων, πιθανά προβλήματα. Μελέτες περίπτωσης.
- 6η Εβδομάδα: «Περιγραφή Θέσης Εργασίας και Ατομικές Προδιαγραφές». Ατομικές προδιαγραφές και προβλήματα κατά τη σύνταξη ατομικών προδιαγραφών.
- 7η Εβδομάδα: «Προγραμματισμός Ανθρώπινων Πόρων». Τρόποι πρόβλεψης προσφοράς και ζήτησης εργασίας. Ανάλυση ισορροπίας. Αξιολόγηση διαδικασίας προγραμματισμού ανθρώπινων πόρων.
- 8η Εβδομάδα: «Προσέλκυση» και «Επιλογή» Ανθρώπινων Πόρων. Εισαγωγικές έννοιες, προσέλκυση υποψηφιοτήτων, πηγές και κανάλια προσέλκυσης. Τρόπος συγγραφής βιογραφικού σημειώματος και συνοδευτικής επιστολής. Εξειδίκευση κριτηρίων επιλογής και μεθόδων επιλογής, τελική λήψη απόφασης. Αξιολόγηση διαδικασιών.
- Εργασία φοιτητών. Συγγραφή βιογραφικού σημειώματος και συνοδευτικής επιστολής.
- 9η Εβδομάδα: «Απασχόληση» Ανθρώπινων Πόρων. Περίοδος πριν τη δέσμευση, περίοδος υπό επιτήρηση, περίοδος πλήρους ενσωμάτωσης. Συνολική επανάληψη.
- 10η Εβδομάδα: Εμβάθυνση στη «Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων». «Κατάρτιση κι Ανάπτυξη εργαζομένων» και «Σχεδίαση εργασίας» (επιτήδευση θέσης εργασίας, ιδιοσυγκρασιακές συμφωνίες).
- 11η Εβδομάδα: «Αξιολόγηση και Διαχείριση Επίδοσης». Ανάπτυξη προγράμματος αξιολόγησης επίδοσης και διαδικασία αξιολόγησης επίδοσης, πιθανά προβλήματα, συνέντευξη αξιολόγησης κι ανάπτυξης.
- 12η Εβδομάδα: Αποδοχές εργαζομένων (βασικές έννοιες, προσδιοριστικοί παράγοντες μισθών), διαχείριση σχεδίων παρακίνησης (ατομικά και ομαδικά προγράμματα κινήτρων).
- 13η Εβδομάδα: Παρουσίαση εργασιών φοιτητών / Επανάληψη ύλης.
Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων, Αναστασία Α. Κάτου (Α’/2017, κωδικός: 68402697)
Δια ζώσης
- Διαλέξεις
- Μελέτες περιπτώσεων
- Συζήτηση
- Χρήση Η/Υ και προβολή διαφανειών (powerpoint) στην αίθουσα διδασκαλίας
- Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας με εκτεταμένη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του e-class του τμήματος (opencourses)
- Ανάρτηση των διαλέξεων του μαθήματος (σε μορφή “pdf”) αμέσως μετά το πέρας κάθε διάλεξης
- Ανάρτηση των ασκήσεων και των εργασιών που θα πραγματοποιούνται στην αίθουσα διδασκαλίας (σε μορφή “pdf”).
- Ανάρτηση υποστηρικτικού υλικού (π.χ. μελέτες περίπτωσης) για την καλύτερη κατανόηση των όρων και των εννοιών του μαθήματος.
Γραπτή τελική εξέταση στο τέλος τους εξαμήνου, η οποία περιλαμβάνει
- ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή ερωτήσεις τύπου σωστό – λάθος,
- ερωτήσεις κατανόησης των βασικών εννοιών του μαθήματος,
- ερωτήσεις ανάπτυξης
Συμμετοχή στην αίθουσα κατά την διδασκαλία του μαθήματος μέσω
- Μελετών περίπτωσης (case studies)
- Εργασίες ατομικές και ομαδικές
Επιστροφή
<< | < | Δεκέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |