Μικροοικονομική στον Τουρισμό
Διδάσκων/ουσα: Γιώτης Γεώργιος
Κωδικός Μαθήματος: ECO100
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Β΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DTO205/
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 52 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 73 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 125 |
Το μάθημα «Μικροοικονομική στον τουρισμό» έχει σκοπό να εισάγει τους φοιτητές στις βασικές έννοιες και αρχές της επιστήμης της μικροοικονομίας, και να παρουσιάσει την εφαρμογή τους στο σύγχρονο περιβάλλον, δίνοντας έμφαση στη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Στη θεματολογία του μαθήματος περιλαμβάνεται παρουσίαση, ανάλυση και ερμηνεία μικροοικονομικών δεδομένων που σχετίζονται μεταξύ άλλων με την προσφορά, ζήτηση, θεωρία καταναλωτή, τις μορφές αγοράς. Τέλος, το μάθημα περιλαμβάνει μελέτες περιπτώσεων, εφαρμογές, ασκήσεις και διεθνή παραδείγματα από τον τομέα του τουρισμού και της φιλοξενίας, αλλά και από άλλους τομείς.
- Να αποκτήσουν το αναγκαίο θεωρητικό υπόβαθρο στη Μικροοικονομική και να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες, αρχές και ζητήματα
- Να αναγνωρίσουν το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η επιστήμη του Μικροοικονομίας δίνοντας έμφαση στη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη
- Να εξοικειωθούν με την εφαρμογή των θεωρητικών αρχών της σε πρακτικό επίπεδο
- Να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα του Μικροοικονομικής στον τομέα του τουρισμού και της φιλοξενίας
- Να συνεργάζονται, να αναζητούν και να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα στοιχεία για τη σύνθεση και παρουσίαση των εργασιών τους.
Εισαγωγή στην Οικονομική του Τουρισμού
Προσφορά και Ζήτηση: Η λειτουργία των τουριστικών αγορών
Ελαστικότητα Τουριστικής Ζήτησης και Προσφοράς, Εισοδηματική - Σταυροειδής Ελαστικότητα
Θεωρία Καταναλωτή
Τουριστική Aγορά, Zήτηση & Προσφορά και Λήψη Αποφάσεων
Αποτελεσματικότητα αγοράς: Πλεόνασμα καταναλωτή και παραγωγού
Κρατικός Παρεμβατισμός, Φορολογία στον Τουρισμό
Κρατικός παρεμβατισμός, Εξωτερικότητες & Έλεγχος Τιμών
Θεωρία Παραγωγής & Κόστους, Καμπύλες Ισοπαραγωγής, Οικονομίες Κλίμακας
Τουριστικά Έσοδα - Αριστοποίηση Τουριστικού Προϊόντος
Μορφές Αγορών: Πλήρης Ανταγωνισμός, Μονοπώλιο, Μονοπωλιακός Ανταγωνισμός, Ολιγοπώλιο
Εφαρμογές-Ασκήσεις
Σύνοψη και αξιολόγηση μαθήματος
Bade, R. & Parkin M. (2018). Μπουρλάκης Κ. & Χατζηδημητρίου, Ι. (Επιστ. Επιμέλεια), Mικροοικονομική. Αθήνα: Rosili.
Krugman, P. & Wells, R. (2018). Μικροοικονομική σε διδακτικές ενότητες, Αθήνα: Gutenberg.
Mankiw N. Gregory, Taylor P. Mark (2021). Αθανάσιος Μανιάτης, Χρυσοβαλάντου Βασιλική Μήλλιου (Επιστ. επιμέλεια), Οικονομική (Μικροοικονομική), Αθήνα: Τζιόλα.
Tribe, J. (2019). Τα οικονομικά της αναψυχής, του ελεύθερου χρόνου και του τουρισμού. Αθήνα: Gutenberg.
Vanhove, N. (2019). Τα οικονομικά των τουριστικών προορισμών, θεωρία και πρακτική. Αθήνα: Gutenberg.
Βαρβαρέσος, Σ. (2013). Οικονομική του τουρισμού, Αθήνα: Προπομπός.
Λαγός, Δ. (2018). Τουριστική Οικονομική, Αθήνα: Κριτική.
Διαλέξεις με ενεργό εμπλοκή και συμμετοχή των φοιτητών
Προβολή ντοκυμαντέρ και συζήτηση
Προσκεκλημένες διαλέξεις-παρουσιάσεις μελετών περίπτωσης
Εφαρμογές-Ασκήσεις
Παρουσιάσεις εφαρμογών-ασκήσεων-εργασιών από φοιτητές
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικής Τάξης (Open eClass), επεξεργαστής παρουσιάσεων, υπολογιστικά φύλλα, σημειώσεις διδάσκοντα/ουσας σε pdf, κατάλληλα λογισμικά, διαδίκτυο και βίντεο
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία: Η επικοινωνία με τους φοιτητές επιτυγχάνεται με τη χρήση του Συστήματος Διαχείρισης Ηλεκτρονικής Τάξης (Open eClass) και του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου
Εφαρμογές-Ασκήσεις
Αυτόνομη ατομική προαιρετική εργασία
Τελική εξέταση
Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στην έναρξη του μαθήματος.
Επιστροφή
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |