Επιχειρηματική Στατιστική
Διδάσκων/ουσα: Μπενέκη Χριστίνα
Κωδικός Μαθήματος: MAT110
Κατηγορία Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Β΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 52 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 30 |
Εξάσκηση και Προετοιμασία | 43 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 125 |
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών/ριών σε έννοιες και μεθοδολογίες της Στατιστικής με ζητούμενο την κατανόηση των βασικών αρχών της, την ικανότητα εφαρμογής των κατάλληλων στατιστικών εργαλείων καθώς και ορθής ερμηνείας των στατιστικών αποτελεσμάτων. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε εφαρμογές στα οικονομικά και τη διοίκηση επιχειρήσεων και την εξοικείωση των φοιτητών/ριών με κατάλληλα προγράμματα (λογισμικά) στατιστικής ανάλυσης δεδομένων
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/ριες θα είναι σε θέση να:
- κατανοούν το ρόλο και τις εφαρμογές της στατιστικής, ιδιαίτερα σε προβλήματα οικονομικής φύσης και διοίκησης επιχειρήσεων
- κατανοούν τις βασικές έννοιες της στατιστικής και την φυσική ερμηνεία των στατιστικών μεγεθών στην περιγραφική και επαγωγική στατιστική
- εφαρμόζουν την κατάλληλη στατιστική μεθοδολογία, κατανοούν και ερμηνεύουν τα στατιστικά συμπεράσματα
- κατανοούν την έννοια της τυχαίας μεταβλητής και της κατανομής πιθανότητάς της
- κατανοούν και χρησιμοποιούν τις βασικές στατιστικές αρχές ̟που διέπουν την εκτίμηση χαρακτηριστικών ενός πληθυσμού με βάση ένα τυχαίο δείγμα
- εξάγουν βάσει διαστημάτων εμπιστοσύνης συμπεράσματα για έναν στατιστικό πληθυσμό με τη χρήση δεδομένων από ένα τυχαίο δείγμα
- εκτελούν ελέγχους στατιστικών υποθέσεων για τη μέση τιμή ενός πληθυσμού, τη διακύμανση ενός κανονικού πληθυσμού, το διωνυμικό ποσοστό
- χρησιμοποιούν την απλή γραμμική παλινδρόμηση ως στατιστική τεχνική μοντελοποίησης για τη διερεύνηση της συσχέτισης μεταξύ μίας εξαρτημένης και μιας ανεξάρτητης μεταβλητής και ερμηνεύουν τα αποτελέσματα της παλινδρόμησης
-παρουσιάζουν τα τεχνικά αποτελέσματα με τρόπο σαφή και κατανοητό
- παρέχουν ερμηνεία και κριτική αξιολόγηση σε αποτελέσματα εμπειρικής ανάλυσης
- διαβάζουν και κατανοούν σε εισαγωγικό επίπεδο εκθέσεις και άρθρα που κάνουν χρήση των εννοιών και των μεθόδων που εισάγονται στο μάθημα
Παρουσίαση στατιστικών δεδομένων - Δείκτες κεντρικής τάσης, διακύμανσης, ασυμμετρίας, ομοιογένειας
Εισαγωγή στις πιθανότητες - Κατανομές πιθανότητας
Βασικές διακριτές κατανομές : Bernoulli, Διωνυμική, Poisson
Βασικές Συνεχείς Κατανομές: Κανονική κατανομή, χ2 -κατανομή, Student t-distribution
Σημειακή εκτίμηση και εκτίμηση διαστήματος εμπιστοσύνης
Έλεγχοι στατιστικών υποθέσεων για τη μέση τιμή ενός πληθυσμού, τη διακύμανση ενός κανονικού πληθυσμού, το διωνυμικό ποσοστό
Συχέτιση και απλή γραμμική παλινδρόμιση
(Αλφαβητική σειρά)
Στατιστικές Μέθοδοι για Κοινωνικές Επιστήμες, 5η Έκδοση, Agresti Alan, Μηλιένος Φώτιος, Συμεωνάκη Μαρία (Επιστ. Επιμέλεια), 5η/2021, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε.
Βασικές Αρχές Στατιστικής για Επιχειρήσεις-Έννοιες και Εφαρμογές, Berenson L. Mark, Levine M. David, Szabat A. Kathryn, 1η/2018, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
Ανάλυση Δεδομένων με το IBM SPSS Statistics 28, Γναρδέλλης Χ., 1η/2022, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Εφαρμοσμένη Στατιστική, Γναρδέλλης Χ., 2η/2019, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Applied Statistics in Business and Economics, Doane David - Seward Lori, 7η/2021, Mc Graw Hill (Εκδόσεις Επίκεντρο Α.Ε.)
Στατιστική για Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων, Gerald Geller (επιμ. Θεόδωρος Χατζηπαντελής), 1η/2010, Εκδόσεις Επίκεντρο Α.Ε.
Στατιστική, Τόμος Α’, Ζαχαροπούλου Χρυσούλα, 7η/2018, Σοφία Ανώνυμη Εκδοτική & Εμπορική Εταιρεία
Στατιστικές Μέθοδοι: Θεωρία και Εφαρμογές με Χρήση Excel και R, Ιωαννίδης Δημήτριος, 1η/2018, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε.
Στατιστική: Βασικές Αρχές με Έμφαση στην Οικονομία και τις Επιχειρήσεις, Levine David, Szabat Kathryn, Stephan David, 1η/2017, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
Στατιστική για τις Επιχειρήσεις και την Οικονομία, Κιόχος Π., Κιόχος Α., 1η/2010, ΕΛΕΝΗ ΚΙΟΧΟΥ
Εισαγωγή στη Στατιστική και στις Πιθανότητες, 2η Έκδοση, Μπερσίμης Σωτήριος, Μπερσίμης Φραγκίσκος, Σαχλάς Αθανάσιος, 2η/2022, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε.
Στατιστική & Οικονομετρία, Νικόλαος Σαριαννίδης, Γεώργιος Κοντέος, Θεμιστοκλής Λαζαρίδης, 1η/2019, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. Ι.Κ.Ε.
Μεθοδολογία έρευνας και εφαρμοσμένη στατιστική με τη χρήση του Excel και του SPSS, Τσακιρίδου Ελένη, Σαριαννίδης Νικόλαος, Κοντέος Γεώργιος, 1η/2022, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. Ι.Κ.Ε.
Στατιστική Επιχειρήσεων και Οργανισμών, Χρήστος Κων/νου Φράγκος, 2η/2018, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Στατιστική, Μέθοδοι Ανάλυσης για Επιχειρηματικές Αποφάσεις, Χαλικιάς, Ι., 5η/2022, ROSILI ΕΜΠΟΡΙΚΗ - ΕΚΔΟΤΙΚΗ Μ.ΕΠΕ
Ποσοτική Ανάλυση και Στοιχεία Θεωρίας Αποφάσεων στη Διοίκηση και Οικονομία με Χρήση Λογισμικών EXCEL, ΙSALOS και SPSS, Χαλικιάς Μιλτιάδης, 1η/2022, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
Διαλέξεις, με ενεργό εμπλοκή και συμμετοχή των φοιτητών:
-Ερωτήσεις-Απαντήσεις
-Ασκήσεις και προβλήματα
-Συζήτηση
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικής Τάξης (Open eClass), επεξεργαστής παρουσιάσεων, σημειώσεις διδάσκοντα/ουσας σε pdf, υπολογιστικά φύλλα
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία: Η επικοινωνία με τους φοιτητές επιτυγχάνεται με τη χρήση του Συστήματος Διαχείρισης Ηλεκτρονικής Τάξης (Open eClass) και του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου
Γραπτή τελική εξέταση, διαβαθμισμένης δυσκολίας, που μπορεί να περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
- Επίλυση προβλημάτων/ασκήσεων
Οι επί μέρους βαθμοί αξιολόγησης αναγράφονται δίπλα σε κάθε θέμα.
Είναι δυνατόν να πραγματοποιούνται ενδιάμεσες αξιολογήσεις (πρόοδοι). Τα στοιχεία τους (μορφή εξέτασης, ημερομηνία, ώρα, ύλη, συντελεστής στάθμισης, κ.λπ.) ανακοινώνονται έγκαιρα. Οι ενδιάμεσες αξιολογήσεις δεν είναι απαλλακτικές ως προς την ύλη της τελικής εξέτασης.
Το ημερολόγιο διαλέξεων, τα κριτήρια αξιολόγησης και οι συντελεστές στάθμισης γίνονται γνωστά στους/στις φοιτητές/τριες στην έναρξη του μαθήματος. Ο/Η διδάσκων/ουσα έχει το δικαίωμα να προσαρμόσει το ρυθμό διδασκαλίας ώστε να προσαρμόζεται η πρόοδος της τάξης. Οι φοιτητές/τριες είναι υπεύθυνοι για την παρακολούθηση όλων των προσαρμογών στο ημερολόγιο των διαλέξεων.
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Επιστροφή
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |