Εισαγωγή στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Διδάσκων/ουσα: Μυλωνάς Ναούμ
Κωδικός Μαθήματος: MNG100
Κατηγορία Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Α΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DTO107/
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 52 |
Εκπόνηση και Συγγραφή Εργασιών | 13 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 30 |
Εξάσκηση και Προετοιμασία | 30 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 125 |
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή του φοιτητή σε όλες τις βασικές έννοιες της επιστήμης της Διοίκησης. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα έχει αποκτήσει μια ενοποιημένη εικόνας της επιχείρησης, με ξεκάθαρα τοποθετημένες τις βασικές λειτουργίες, τους μηχανισμούς και τις διαδικασίες που τη διέπουν, με τελικό σκοπό την αποτελεσματική της λειτουργία.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των μαθημάτων οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να είναι σε θέση να: ● καταδείξουν ότι μπορούν να αναγνωρίσουν, να κατανοήσουν αλλά και να αναλύσουν τους οικονομικούς, κοινωνικούς, πολιτικούς, νομικούς, και ηθικούς παράγοντες και τάσεις και την επίδρασή τους στην επιχείρηση ●περιγράψουν την εφαρμογή των παραδοσιακών και ηλεκτρονικών (ποσοτικών και ποιοτικών τεχνικών/εργαλείων και μεθόδων/ μεθοδολογιών για την αναγνώριση και επίλυση προβλημάτων και λήψης αποφάσεων στις επιχειρήσεις ●αξιολογήσουν και να εφαρμόσουν τις έννοιες, θεωρίες, τεχνικές και στρατηγικές από οποιαδήποτε σχετική επιστήμη στον επιχειρησιακό χώρο ●διαφοροποιήσουν τις ιδιαίτερες απαιτήσεις χωριστών τομέων της οικονομίας και να προσαρμόσουν σε αυτές πρότυπα και τεχνικές ανάλυσης, προγραμματισμού και λήψης αποφάσεων ● αντιλαμβάνονται τις βασικές λειτουργίες της επιχείρησης και τη συμβολή τους στη δημιουργία αξίας ● αναλύσουν ανταγωνιστές και να διατυπώσουν στρατηγικές για να κτίσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ● κατανοήσουν τις φιλοσοφίες και τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας των οργανωτικών διαδικασιών. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο θα αναπτυχθεί η έννοια της ποιότητας και της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας ● επιδείξουν τις ικανότητες τους στην ανάπτυξη μιας ολιστικής προοπτικής/προσέγγισης των αλληλεπιδρώντων εσωτερικών και εξωτερικών παραγόντων και να κάνουν αξιολόγηση της επίδρασης τους στην επιχείρηση ● επιδείξουν την ικανότητά τους να δουλεύουν αποτελεσματικά σε ομάδες
|
Εβδομάδα 1η
Εισαγωγή στην έννοια της διοίκησης επιχειρήσεων -μάνατζμεντ
Εβδομάδα 2η
Το περιβάλλον του οργανισμού
Εβδομάδα 3η
Εργαλεία και μοντέλα για τη διερεύνηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος
Εβδομάδα 4η
Η ιστορία της διοικητικής σκέψης
Εβδομάδα 5η
Η διαδικασία λήψης των αποφάσεων
Εβδομάδα 6η
Η διαδικασία του προγραμματισμού
Εβδομάδα 7η
Η διαδικασία της οργάνωσης
Εβδομάδα 8η
Ο οργανωτικός σχεδιασμός και η οργάνωση της εργασίας
Εβδομάδα 9η
Η διαδικασία της διεύθυνσης – η ηγεσία και η παρακίνηση
Εβδομάδα 10η
Η διαδικασία της διεύθυνσης – η επικοινωνία και η δυναμική των ομάδων
Εβδομάδα 11η
Η διαδικασία του ελέγχου
Εβδομάδα 12η
Το έργο των διοικητικών στελεχών
Εβδομάδα 13η
Η σημασία της στρατηγικής για τους οργανισμούς
Στο πλαίσιο του μαθήματος χρησιμοποιούνται και αναλύονται πολλές περιπτωσιολογικές μελέτες (case studies) για την καλύτερη κατανόηση της θεωρίας.
- Μπουραντάς, Δ. (2015). Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Γεωργίας Μπένου.
- Πετρίδου, E. (2020). Διοίκηση-Μάνατζμεντ: μία εισαγωγική προσέγγιση, 4η έκδοση, Εκδόσεις Σοφία. (διανέμεται από τον Εύδοξο)
- Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση και Διοίκηση, 5η Έκδοση, Εκδόσεις Rosili. (διανέμεται από τον Εύδοξο)
- Kinicki A, Williams B., (2017) «Διοίκηση Επιχειρήσεων. Μια πρακτική εισαγωγή», Έκτη έκδοση, Eκδόσεις Επικεντρο
- Robbins, S. P. & Decenzo D. A. (2013), Διοίκηση επιχειρήσεων: αρχές και εφαρμογές, Εκδόσεις Κριτική.
- Schermerhorn R. J., & Bachrach G. D. (2018), Εισαγωγή στο Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Broken Hill Publishers.
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
39 |
Φροντιστήριο |
13 |
Εκπόνηση εργασιών |
26 |
Μη επιβλεπόμενη μελέτη |
52 |
Εξετάσεις |
2 |
|
|
|
|
Σύνολο Μαθήματος |
132 |
- Χρήση ΤΠΕ στην Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ionio open-eclass
- Χρήση ΤΠΕ στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Η διαδικασία αξιολόγησης στηρίζεται στο παρακάτω μοντέλο:
- Γραπτή Εξέταση (Συνδυασμός: Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Ανάπτυξης, Επίλυση Case Study) - 70% στον τελικό βαθμό
- Γραπτή Εργασία (ομαδική) - 30% στον τελικό βαθμό
Επιστροφή
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |