Μέθοδοι Έρευνας στον Τουρισμό και την Φιλοξενία
Διδάσκων/ουσα: Μπενέκη Χριστίνα
Κωδικός Μαθήματος: TOU170
Κατηγορία Μαθήματος: Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: ΣΤ΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 52 |
Εκπόνηση και Συγγραφή Εργασιών | 13 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 30 |
Εξάσκηση και Προετοιμασία | 30 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 125 |
Το μάθημα παρουσιάζει μια ευρύτερη θεώρηση του τρόπου με τον οποίο σχεδιάζεται, οργανώνεται και διεξάγεται η έρευνα. Συγκεκριμένα, σκοπός του μαθήματος είναι να προετοιμάσει και να καθοδηγήσει τους/ις φοιτητές/ριες για την εκπόνηση μιας επιστημονικής (πτυχιακής) εργασίας στο Τμήμα Τουρισμού. Το μάθημα περιλαμβάνει τη βιβλιογραφική έρευνα, τη χρησιμοποίηση των πηγών δεδομένων, την ηθική και δεοντολογία της έρευνας, το συνολικό σχεδιασμό, τους στόχους, τη φιλοσοφία, τις μεθόδους, την συγγραφή, αξιολόγηση και παρουσίαση της επιστημονικής (πτυχιακής) εργασίας. Επιπλέον, στο μάθημα συνοψίζονται οι κεντρικές συνιστώσες ενός φάσματος βασικών μεθοδολογικών εργαλείων ποσοτικής και ποιοτικής ερευνητικής προσέγγισης. Συμπεριλαμβάνεται η πολλαπλή παλινδρόμηση για την ανάπτυξη υποδειγμάτων (μοντέλων) δύο ή περισσοτέρων ανεξάρτητων μεταβλητών διότι ο περιορισμός της ανάλυσης παλινδρόμησης σε δύο μεταβλητές στο μάθημα Επιχειρηματική Στατιστική έγινε για διδακτικούς λόγους, ώστε η εισαγωγή στην ανάλυση παλινδρόμησης να είναι όσο το δυνατόν πιο απλοποιημένη. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εξοικείωση των φοιτητών/ριών με κατάλληλα προγράμματα (λογισμικά) στατιστικής ανάλυσης δεδομένων.
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/ριες θα είναι σε θέση να: -έχουν μια πλήρη εικόνα για την εκπόνηση επιστημονικής (πτυχιακής) εργασίας - γνωρίζουν πως πραγματοποιείται η βιβλιογραφική έρευνα και τις βασικότερες πηγές που χρησιμοποιούνται -αξιολογούν και συνθέτουν τη σχετική βιβλιογραφία -προσδιορίζουν ερευνητικά ερωτήματα -επιλέγουν ένα θέμα επιστημονικής έρευνας που θα οδηγεί στην εκπόνηση πτυχιακής εργασίας -συνθέτουν, οργανώνουν και αναλύουν πρωτογενή και δευτερογενή στοιχεία -αξιολογούν τους διάφορους τύπους ποσοτικής/ποιοτικής έρευνας και τους τρόπους συλλογής δεδομένων -γνωρίζουν ότι η ανάλυση παλινδρόμισης είναι ένα από τα ισχυρότερα και πιο συχνά χρησιμοποιούμενα εργαλεία της στατιστικής -κατασκευάζουν μαθηματικά υποδείγματα (μοντέλα) με χρήση λογισμικού που περιγράφουν με ρεαλιστικό τρόπο τη σχέση ανάμεσα σε μία ή περισσότερες ανεξάρτητες μεταβλητές -χρησιμοποιούν λογισμικό στατιστικής ανάλυσης για την ανάλυση δεδομένων σε πραγματικά προβλήματα -συνοψίζουν τα σημαντικά και πρωτότυπα συμπεράσματα μιας επιστημονικής (πτυχιακής) εργασίας -συντάσσουν ένα ορθά διαρθρωμένο κείμενο επιστημονικής (πτυχιακής) εργασίας με το κατάλληλο ακαδημαϊκό ύφος. -υποστηρίζουν την επιστημονική (πτυχιακή) εργασία σε επίπεδο παρουσίασης |
Εισαγωγή στην επιστημονική έρευνα - Ηθική και δεοντολογία της έρευνας
Επιλογή του θέματος της επιστημονικής (πτυχιακής) εργασίας
Βιβλιογραφική διερεύνηση – μελέτη δευτερογενών πηγών – ταξινόμηση πληροφοριών
Συγκέντρωση πρωτογενών πληροφοριών: Μεθοδολογικός σχεδιασμός της στατιστικής έρευνας
Ανάλυση πρωτογενών ευρημάτων: Ανασκόπηση βασικών μεθοδολογικών εργαλείων ποσοτικής και ποιοτικής ερευνητικής προσέγγισης - Πολλαπλή παλινδρόμηση και κατασκευή υποδειγμάτων πολλαπλής παλινδρόμισης
Συγγραφή, αξιολόγηση και παρουσίαση επιστημονικής (πτυχιακής) εργασίας
(Αλφαβητική σειρά)
Μέθοδοι έρευνας για φοιτητές του τομέα του τουρισμού, Durbarry Ramesh επιστ. επιμ. Αγιομυργιανάκης Γ., Μενεγάκη Α., 1η/2020, Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ - Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ κ ΣΙΑ ΕΕ
Μεθοδολογία έρευνας για τη συγγραφή εργασιών και επιστημονικών μελετών, Αλέξανδρος Γαρεφαλάκης, Ανδρέας Κουτούπης, Ιωάννης Πασσάς, 1η/2020, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. Ι.Κ.Ε.
Στατιστική, Τόμος Β’, Ζαχαροπούλου Χρυσούλα, 3η/2010, Σοφία Ανώνυμη Εκδοτική & Εμπορική Εταιρεία
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ, RANDY L. JOYNER, 1η/2019 Διαθέτης (Εκδότης): ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ
Μεθοδολογία της Έρευνας και Συγγραφή Επιστημονικών Εργασιών, Λιαργκόβας Παναγιώτης, Δερμάτης Ζαχαρίας, Κομνηνός Δημήτρης, 2η/2022, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε.
ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΤΟ IBM SPSS 19, MARIJA J. NORUSIS, 1η/2011, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ
Μεθοδολογία συγγραφής πτυχιακών εργασιών και επιστημονικών μελετών, Ντάνος Αναστάσιος, 1η/2016, ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΠΕ
Μέθοδοι και Πρακτικές Στατιστικών Ερευνών, Χαρακτηριστικές Εφαρμογές, STATISTICS CANADA, Μετάφραση: Πετράκος Γεώργιος, 1η/2020, Σοφία Ανώνυμη Εκδοτική & Εμπορική Εταιρεία
Η σύνταξη της πτυχιακής διατριβής (Disertation), 2η έκδοση, Πετράκης Μιχάλης, 2η/2014, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΑΕ
Quinlan, C. Babin, B., Carr, J., Griffin, M. & Zikmund, W.G. (2017). Μέθοδοι Επιχειρηματικής Έρευνας. (μετ. Ανδρονικίδης, Α. & Μπάλτας, Γ. ). Nicosia: Broken Hill Publishers.
Στατιστική εφαρμοσμένη στις κοινωνικές επιστήμες: Με τη χρήση του SPSS και του R, Ρούσσος Πέτρος, Τσαούσης Γιάννης, 1η/2020, Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ – Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ κ ΣΙΑ ΕΕ
Στατιστική & Οικονομετρία, Νικόλαος Σαριαννίδης, Γεώργιος Κοντέος, Θεμιστοκλής Λαζαρίδης, 1η/2019, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. Ι.Κ.Ε.
Μέθοδοι έρευνας για τις επιχειρήσεις, Schindler Pamela S. (Συγγρ.) - Αποστολάκης Αλέξανδρος, Κουργιαντάκης Μάρκος (Επιμ.), 1η/2019, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ
Μέθοδοι Έρευνας – Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία, Saunders M., Lewis P., Thornhill A., 2η/2019, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΣΙΓΜΑ ΙΚΕ
Οδηγός για την συγγραφή διπλωματικών εργασιών, Τοκμακίδης Σάββας, 1η/2008, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
Ποσοτική Ανάλυση και Στοιχεία Θεωρίας Αποφάσεων στη Διοίκηση και Οικονομία με Χρήση Λογισμικών EXCEL, ΙSALOS και SPSS, Χαλικιάς Μιλτιάδης, 1η/2022, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας Εκπόνησης Επιστημονικών Εργασιών, Χαλικιάς Μιλτιάδης, Σαμαντά Ειρήνη, 1η/2016, ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΠΕ
Διαλέξεις, με ενεργό εμπλοκή και συμμετοχή των φοιτητών:
-Ερωτήσεις-Απαντήσεις
-Παρουσίαση και συζήτηση μελετών περίπτωσης
-Ασκήσεις και προβλήματα
-Συζήτηση
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικής Τάξης (Open eClass), λογισμικά στατιστικής ανάλυσης δεδομένων, επεξεργαστής παρουσιάσεων, σημειώσεις διδάσκοντα/ουσας σε pdf, διαδίκτυο
Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία: Η επικοινωνία με τους φοιτητές επιτυγχάνεται με τη χρήση του Συστήματος Διαχείρισης Ηλεκτρονικής Τάξης (Open eClass) και του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου
Γραπτή τελική εξέταση διαβαθμισμένης δυσκολίας, που μπορεί να περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
- Ερωτήσεις κριτικής προσέγγισης και τεκμηρίωσης
- Ερωτήσεις συγκριτικής αξιολόγησης στοιχείων θεωρίας
Οι επί μέρους βαθμοί αξιολόγησης αναγράφονται δίπλα σε κάθε θέμα.
Eίναι δυνατόν να πραγματοποιούνται ενδιάμεσες αξιολογήσεις -πρόοδοι ή/και εκπόνηση εργασιών (mini projects)- καθορισμένων προδιαγραφών με παρουσιάσεις. Τα στοιχεία των προόδων (μορφή εξέτασης, ημερομηνία, ώρα, ύλη, συντελεστής στάθμισης, κ.λπ.), των στοιχείων/προδιαγραφών των εργασιών καθώς και των ημερομηνιών παρουσίασής τους ανακοινώνονται. Οι ενδιάμεσες αξιολογήσεις δεν είναι απαλλακτικές ως προς την ύλη της τελικής εξέτασης.
Το ημερολόγιο διαλέξεων, τα κριτήρια αξιολόγησης και οι συντελεστές στάθμισης γίνονται γνωστά στους/στις φοιτητές/τριες στην έναρξη του μαθήματος. Ο/Η διδάσκων/ουσα έχει το δικαίωμα να προσαρμόσει το ρυθμό διδασκαλίας ώστε να προσαρμόζεται η πρόοδος της τάξης. Οι φοιτητές/τριες είναι υπεύθυνοι για την παρακολούθηση όλων των προσαρμογών στο ημερολόγιο των διαλέξεων.
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Επιστροφή
<< | < | Δεκέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |