en

Εισαγωγή στον Τουρισμό και την Φιλοξενία


Διδάσκων/ουσα: Βαρότσης Νίκος
Κωδικός Μαθήματος: TOU100
Κατηγορία Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Α΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DTO242/

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις52
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας73
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125

gr  pdf.png  Εισαγωγή στον Τουρισμό και την Φιλοξενία
Mέγεθος: 197.09 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα αποσκοπεί αφενός στην εισαγωγή των φοιτητών στο εννοιολογικό πλαίσιο  καθώς επίσης σε εισαγωγικές γνώσεις, τυπολογίες και ορισμούς  του Τουρισμού και της Φιλοξενίας. Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι μία αρχική προσέγγιση στη διαχείριση, την ανάπτυξη και το σχεδιασμό στον τουρισμό και στα  στοιχεία που συνθέτουν το τουριστικό σύστημα. 

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος η/ο φοιτήτρια/τής θα είναι σε θέση να:

  • Να αναγνωρίζουν τις βασικές έννοιες του κλάδου του τουρισμού και της φιλοξενίας.
  • Να κατανοούν τη λειτουργία και τα στοιχεία του τουριστικού συστήματος.
  • Να αντιλαμβάνονται τα πρότυπα τουριστικής ανάπτυξης και τις μεθόδους διαχείρισης του τουριστικού προορισμού.
  • Να αξιολογούν θέματα τουριστικής αγοράς και πολιτικής.
  • Να αναγνωρίζουν τις επιπτώσεις του τουρισμού.
  • Να γνωρίζουν τις μορφές τουρισμού.
  • Να αναλύουν δεδομένα που υποδεικνύουν το μέλλον του τουρισμού.
Περιεχόμενο (Syllabus):

Εβδομάδα 1η - Τουρισμός, έννοιες, αναψυχή, ελεύθερος χρόνος, τουρίστας-ταξιδιώτης, εννοιολογικό-λειτουργικό πλαίσιο, ιστορική εξέλιξη, τουριστικά ρεύματα, ο τουρισμός στην Ελλάδα.

Εβδομάδα 2η - Τουριστική οικονομική, διάρθρωση κλάδου Τουρισμού, τουριστικοί οργανισμοί, συμβολή στο ΑΕΠ, τουριστική ζήτηση, χαρακτηριστικά, πρόβλεψη τουριστικής ζήτησης, τουριστική προσφορά, τουρισμός και οικονομική ανάπτυξη,

Εβδομάδα 3η - Τουριστική πολιτική, δημόσιο και τουριστική πολιτική, τουριστικός σχεδιασμός, στάδια κατάρτισης ενός σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης, πρότυπα τουριστικής ανάπτυξης, υπεύθυνοι διαχείριση τουρισμού.

Εβδομάδα 4η  - Θεωρητικές προσεγγίσεις κινήτρων και ανθρώπινων αναγκών, ψυχαναλυτική προσέγγιση, κοινωνιολογική προσέγγιση, ανθρωπιστική προσέγγιση. παράγοντες έλξης, συμπεριφορά καταναλωτή στον τουρισμό, τουριστικό μάρκετινγκ.

Εβδομάδα 5η  - Τουριστικός προορισμός, αξιοθέατα, θέλγητρα, ταξιδιωτική ροπή, συνθήκες ανάπτυξης, τουριστικό πακέτο, στάδια του κύκλου ζωής, διαχείριση τουριστικού προορισμού, ανταγωνισμός, στρατηγική και μάρκετινγκ προορισμού, σχεδιασμός μάρκετινγκ, μείγμα μάρκετινγκ στον τουρισμό.

Εβδομάδα 6η  - Φιλοξενία και διαμονή, ξενοδοχεία και καταλύματα, βραχυχρόνια μίσθωση, εστίαση, τουρισμός εκδηλώσεων, δημιουργική βιομηχανία.

Εβδομάδα 7η  - Τουριστικοί προμηθευτές, μεσάζοντες, ενδιάμεσοι φορείς και τουριστικό σύστημα, tour operators, πράκτορες, χονδρέμποροι. 

Εβδομάδα 8η - Μεταφορές, αερομεταφορές, θαλάσσιες μεταφορές, οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές, πλωτές μεταφορές, κρουαζιέρα, διαχείριση μεταφορών. 

Εβδομάδα 9η  - Διοίκηση λειτουργιών, οργάνωση τουριστικών επιχειρήσεων, αλυσίδες, συγκεντρώσεις, διαχείριση ποιότητας, διοίκηση πληροφοριών στον τουρισμό, τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνιών στον τουρισμό, ψηφιακή επιχειρηματικότητα.

Εβδομάδα 10η  - Επιπτώσεις τουρισμού, κύκλος τουριστικού προορισμού, οικονομικές, κοινωνικές, πολιτιστικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις του τουρισμού, εισόδημα, απασχόληση, τιμές.

Εβδομάδα 11η  - Αειφόρος τουριστική ανάπτυξη, βιώσιμη ανάπτυξη, κλιματική αλλαγή. δράση και βιωσιμότητα, εναλλακτικές πολιτικές, φέρουσα ικανότητα. 

Εβδομάδα 12η  - Μορφές τουρισμού, είδη, μαζικός τουρισμός, θεματικός τουρισμός, εναλλακτικός τουρισμός, ειδικές τουριστικές εγκαταστάσεις.

Εβδομάδα 13η  - Τουριστική έρευνα. Το μέλλον του Τουρισμού.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • Fletcher, J., Fyall, A., Gilbert, D. & Wanhill, S.(2018). Εισαγωγή στον Τουρισμό-Αρχές και Πρακτικές. Εκδόσεις BROKEN HILL LTD..
  • Robinson, P., Lück, M. & Smith, S.L.J. (2021). Τουρισμός. Εκδ. Προπομπός.
  • Μοίρα, Π. (2022). Τουρισμός. Εκδόσεις Τζιόλα.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
  • Διαλέξεις
  • Συζήτηση σε μελέτες περίπτωσης
  • Εκπόνηση προαιρετικής γραπτής εργασίας
Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας open Eclass

  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία

  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

- Πολλαπλής Επιλογής

- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας και μελέτης περίπτωσης

Προαιρετική γραπτή ατομική εργασία (ενίσχυση του βαθμού μέχρι 3 μονάδες, θέματα οικονομίας, πολιτικής και επιχειρηματικότητας στον τουρισμό).                                                     

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές στην έναρξη του μαθήματος.


Επιστροφή
<< <
Νοέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Γραμματεία

Γραμματεία
Ι. Θεοτόκη 72, 1ος όροφος
(+30) 26610 87960, 87961, 87962
dtour@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας