Εισαγωγή στον Τουρισμό και την Φιλοξενία
Διδάσκων/ουσα: Γιώτης Γεώργιος
Κωδικός Μαθήματος: TOU100
Κατηγορία Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Α΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 52 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 73 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 125 |
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών/τριών σε βασικές έννοιες και θέματα που άπτονται του τουρισμού ως κοινωνικό φαινόμενο, δραστηριότητα και τομέα της οικονομίας. Ενδεικτικά, στη θεματολογία του μαθήματος περιλαμβάνονται το εννοιολογικό περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά του τουρισμού και των τουριστών, οι παράγοντες που επηρεάζουν την τουριστική ζήτηση, τα συστατικά στοιχεία του τουριστικού προϊόντος / πακέτου, η κλαδική διάρθρωση του τουριστικού τομέα, οι οικονομικές, κοινωνικές, πολιτιστικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις του τουρισμού, η σχέση του τουρισμού με την αειφορική / βιώσιμη ανάπτυξη, η τουριστική πολιτική και ο τουριστικός σχεδιασμός, τα κυριότερα πρότυπα τουριστικής ανάπτυξης, και ο σχεδιασμός του τουριστικού μάρκετινγκ.
Αναμένεται πως με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Ερμηνεύουν το εννοιολογικό περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά του τουρισμού και των τουριστών.
- Εξηγούν τους παράγοντες που επηρεάζουν την τουριστική ζήτηση.
- Αναλύουν τα συστατικά στοιχεία του τουριστικού προϊόντος / πακέτου και διακρίνουν τους κλάδους που συνθέτουν τον τουριστικό τομέα.
- Αξιολογούν τις οικονομικές, κοινωνικές, πολιτιστικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις του τουρισμού σε έναν προορισμό.
- Γνωρίζουν τα στάδια του κύκλου ζωής ενός τουριστικού προορισμού και τα βασικά πρότυπα τουριστικής ανάπτυξης.
- Συσχετίζουν τον μαζικό τουρισμό, τον εναλλακτικό τουρισμό, και τον τουρισμό ειδικών ενδιαφερόντων με την αειφορική / βιώσιμη ανάπτυξη.
- Αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα του τουριστικού σχεδιασμού και της τουριστικής πολιτικής.
Εβδομάδα 1: Εισαγωγική εβδομάδα – Η ιστορική εξέλιξη του τουρισμού
Εβδομάδα 2: Το εννοιολογικό περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά του τουρισμού και των τουριστών
Εβδομάδα 3: Η συμπεριφορά των καταναλωτών στον τουρισμό – Παράγοντες που επηρεάζουν την τουριστική ζήτηση
Εβδομάδα 4: Τα συστατικά στοιχεία του τουριστικού προϊόντος / πακέτου
Εβδομάδα 5: Η κλαδική διάρθρωση του τουριστικού τομέα
Εβδομάδα 6: Οι οικονομικές, κοινωνικές, πολιτιστικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις του τουρισμού
Εβδομάδα 7: Ο τουριστικός προορισμός – Τα στάδια του κύκλου ζωής ενός τουριστικού προορισμού
Εβδομάδα 8: Ο εναλλακτικός τουρισμός, ο τουρισμός ειδικών ενδιαφερόντων, και η αειφορική / βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη
Εβδομάδα 9: Τα βασικά πρότυπα τουριστικής ανάπτυξης
Εβδομάδα 10: Ο ρόλος του δημόσιου τομέα στον τουρισμό
Εβδομάδα 11: Ο τουριστικός σχεδιασμός – Στάδια κατάρτισης ενός σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης
Εβδομάδα 12: Η τουριστική πολιτική
Εβδομάδα 13: Ο σχεδιασμός του τουριστικού μάρκετινγκ
Διανέμονται από τον Εύδοξο:
Βιβλίο [86056199]: Fletcher John, Fyall Alan, Gilbert David, Wanhill Stephen, (2019) Εισαγωγή στον Τουρισμό-Αρχές και Πρακτικές, Εκδότης Broken Hill Publishers Ltd.
Βιβλίο [29968]: Page Stephen J., (2006) Εισαγωγή στον τουρισμό, εκδόσεις Παπαζήση ΑΕΒΕ.
Διά ζώσης διαλέξεις και παρουσίαση περιπτωσιολογικών μελετών (case studies).
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: Χρήση λογισμικού παρουσίασης (power point) στις διά ζώσης διαλέξεις, χρήση ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (ανάρτηση υλικού στο open eclass του μαθήματος).
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία: Χρήση της πλατφόρμας open eclass (ανάρτηση ανακοινώσεων, απαντήσεις σε μηνύματα φοιτητών/τριών, κλπ.) και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εξετάσεις
Γραπτή τελική εξέταση με ερωτήσεις ανάπτυξης.
Επιβράβευση Παρουσίας
Η παρουσία θα συνεκτιμηθεί στην τελική απόδοση της βαθμολογίας.
Επιστροφή
<< | < | Απρίλιος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |