en

Θεματικός Τουρισμός ΙΙΙ: Τουρισμός Υγείας


Διδάσκων/ουσα: Δρακάκης Παναγιώτης
Κωδικός Μαθήματος: TOU210
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Η΄
ECTS: 5
Σύνολο Ωρών: 4

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις52
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας73
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125


Σύντομη Περιγραφή:

Σκοπός του μαθήματος είναι η παροχή θεωρητικών γνώσεων στις επιμέρους μορφές του τουρισμού υγείας, και ειδικότερα στον α) ιαματικό / θεραπευτικό τουρισμό, β) τουρισμό ευεξίας, και γ) ιατρικό τουρισμό. Ενδεικτικά, στη θεματολογία του μαθήματος περιλαμβάνονται η εννοιολογική οριοθέτηση και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των επιμέρους μορφών τουρισμού υγείας, οι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση και προσφορά των υπηρεσιών τους, τα κόστη και οφέλη από την ανάπτυξή τους, οι παγκόσμιοι και εγχώριοι φορείς αξιολόγησης και υποστήριξης του ιατρικού τουρισμού, η ανάπτυξη του τουρισμού υγείας στην Ελλάδα, καλές πρακτικές και εμπειρικά δεδομένα από μελέτες ιατρικού τουρισμού στην Ελλάδα και διεθνώς. Οι παραπάνω μορφές του τουρισμού υγείας συσχετίζονται με τον εναλλακτικό τουρισμό, τον τουρισμό ειδικών ενδιαφερόντων, και την αειφορική / βιώσιμη ανάπτυξη. 

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Αναμένεται πως με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και διακρίνουν τις επιμέρους μορφές του τουρισμού υγείας.
  • Ερμηνεύουν τους παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση και την προσφορά του.
  • Αντιλαμβάνονται τα κόστη και οφέλη από την ανάπτυξή του.
  • Αξιολογούν την ανάπτυξη του τουρισμού υγείας στην Ελλάδα.
  • Προτείνουν ενέργειες / δράσεις ανάπτυξης, προβολής και προώθησής του στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
  • Γνωρίζουν τους παγκόσμιους / εγχώριους φορείς που αξιολογούν τους παρόχους υγείας και τουρισμού.
  • Συσχετίζουν τις επιμέρους μορφές του τουρισμού υγείας με τον εναλλακτικό τουρισμό, τον τουρισμό ειδικών ενδιαφερόντων, και την αειφορική / βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.
Περιεχόμενο (Syllabus):

Εβδομάδα 1: Ειδικές και Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού (ΕΕΜΤ)

Εβδομάδα 2: Ιαματικός / Θεραπευτικός τουρισμός

Εβδομάδα 3: Τουρισμός ευεξίας

Εβδομάδα 4: Ιατρικός τουρισμός

Εβδομάδα 5: Παγκοσμιοποίηση και τουρισμός υγείας – Εξέλιξη του τουρισμού υγείας και καλές πρακτικές ιατρικού τουρισμού

Εβδομάδα 6: Ζήτηση και προσφορά υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού

Εβδομάδα 7: Κόστη και οφέλη του ιατρικού τουρισμού

Εβδομάδα 8: Προσφορά τουρισμού υγείας στην Ελλάδα

Εβδομάδα 9: Αξιολόγηση των παρόχων ιατρικού τουρισμού – Εποπτεία και αξιολόγηση παρόχων ιατρικού τουρισμού στην Ελλάδα

Εβδομάδα 10: Προβολή και προώθηση του ιατρικού τουρισμού – Φορείς υποστήριξης και προβολής του ιατρικού τουρισμού στην Ελλάδα

Εβδομάδα 11: Εξέλιξη νομοθετικού πλαισίου τουρισμού υγείας στην Ελλάδα

Εβδομάδα 12: Πλεονεκτήματα - μειονεκτήματα και στρατηγική ανάπτυξης του ιατρικού τουρισμού στην Ελλάδα

Εβδομάδα 13: Μελέτες ιατρικού τουρισμού στην Ελλάδα και διεθνώς: Εμπειρικά δεδομένα

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. & Γκρίμπα, Ε. (2020). Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού: Ζήτηση και προσφορά νέων προϊόντων τουρισμού (2η έκδοση). Αθήνα: Κριτική.
  • Βενετσανοπούλου, Μ. (2019). Η κρατική συμβολή στον τουρισμό - Εναλλακτικές μορφές τουρισμού: Ιστορική εξέλιξη - Θεσμικό πλαίσιο. Αθήνα: Φαίδιμος.
  • Γείτονα, Μ. & Σαραντόπουλος, Ι. (2015). Ιατρικός τουρισμός: Επένδυση στην υγεία & οικονομία. Αθήνα: Παπαζήση.
  • Κίτσιος, Φ. & Ζοπουνίδης, Κ. (2008). Ανάπτυξη νέων υπηρεσιών: Τουρισμός - υγεία - επιχειρηματικότητα - καινοτομία. Αθήνα: Κλειδάριθμος.
  • Σφακιανάκης, Μ. (2000). Εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Περιστέρι Αττικής: Έλλην.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Διά ζώσης διαλέξεις, και παρουσίαση περιπτωσιολογικών μελετών (case studies) και εμπειρικών δεδομένων από σχετικές μελέτες.

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: Χρήση λογισμικού παρουσίασης (power point) στις διά ζώσης διαλέξεις, χρήση ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (ανάρτηση υλικού στο open eclass του μαθήματος).
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία: Χρήση της πλατφόρμας open eclass (ανάρτηση ανακοινώσεων, απαντήσεις σε μηνύματα φοιτητών/τριών, κλπ.) και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:
  • Γραπτή τελική εξέταση με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (70% του τελικού βαθμού).
  • Γραπτή ατομική / ομαδική εργασία (20% του τελικού βαθμού).
  • Ατομική / ομαδική παρουσίαση της εργασίας (10% του τελικού βαθμού).

Επιστροφή
<< <
Μάρτιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Πέμπτη 28-03-2024

Γραμματεία

Γραμματεία
Ι. Θεοτόκη 72, 1ος όροφος
(+30) 26610 87960, 87961, 87962
dtour@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας