Αλκμήνη Γκρίτζαλη

Σύντομο Βιογραφικό:

Η Δρ. Αλκμήνη Γκρίτζαλη είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Τουρισμού του Ιονίου Πανεπιστημίου, με γνωστικό αντικείμενο «Μάρκετινγκ Προορισμών και Υπηρεσιών Δημιουργικής Οικονομίας». Διαθέτει Πτυχίο Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Εξειδίκευσης (ΜΑ in Creative and Media Enterprises) από το University of Warwick (UK) και Διδακτορικό Δίπλωμα (MRes, PhD) από το Bayes (πρώην Cass) Business School, City University London. Διετέλεσε (2014-2021) Επίκουρη Καθηγήτρια (Senior Lecturer) στο School of Hospitality and Tourism Management, University of Surrey (UK), όπου διεύθυνε το ΠΜΣ “MSc in International Tourism Management”. Έχει διδάξει σε προγράμματα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών στα Bayes Business School, City University London (UK), ESCP London Business School (UK), Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας και Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

  • Destination marketing and branding
  • Online and offline storytelling
  • Value co-creation in tourism
  • Popular culture tourism
  • Sustainability marketing in tourism

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

  • Font, X., English, R., Gkritzali, A., & Tian, W. S. (2021). Value co-creation in sustainable tourism: A service-dominant logic approach. Tourism Management, 82, 104200.
  • Li, S., Tian, W., Lundberg, C., Gkritzali, A., & Sundström, M. (2020). Two tales of one city: Fantasy proneness, authenticity, and loyalty of on-screen tourism destinations. Journal of Travel Research, 0047287520961179.
  • Smit, B., Melissen, F., Font, X., & Gkritzali, A. (2020). Designing for experiences: a meta-ethnographic synthesis. Current Issues in Tourism, 1-19.
  • Gkritzali, A., Mavragani, E., & Gritzalis, D. (2019). Negative MWOM and value co-destruction during destination crises. Business Process Management Journal.
  • Gkritzali, A., Gritzalis, D., & Stavrou, V. (2018). Is Xenios Zeus still alive? Destination image of Athens in the years of recession. Journal of Travel Research, 57(4), 540-554.
  • Gkritzali, A. (2017). Online destination sentiment recovery during a sustained crisis. Annals of Tourism Research, 66(C), 183-185.
  • Gkritzali, A., Lampel, J., & Wiertz, C. (2016). Blame it on Hollywood: The influence of films on Paris as product location. Journal of Business Research, 69(7), 2363-2370.